قم؛

بهره گیری از ظرفیت های حرفه ای سوادآموزان

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش قم با بیان این که برخی سوادآموزان در یک رشته یا حرفه تخصص دارند بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های حرفه ای سوادآموزان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت الاسلام والمسلمین قاسمی نیا امروزدر آیین هفته پژوهش و فناوری در هنرستان کاردانش امام رضا(ع) قم با تقدیر از معلمان و دانش آموزان پژوهشگر گفت: انسان برای موفقیت در هر زمینه ای نیازمند انجام کار پژوهشی است.

وی تصریح کرد: هر دانش آموز و علم آموزی می تواند با راه اندازی کارگاه های کوچک و ایجاد کارآفرینی نقش موثری در رونق اقتصادی کشور داشته باشد.

 معاون سواد آموزی آموزش و پرورش با اشاره به رشته های آموزشی این هنرستان هم چون تعمیر لوازم خانگی، برق صنعتی، برق خانگی و صفحات وب گفت: رشته های تحصیلی این هنرستان از جمله رشته های کاربردی در جامعه است که به دانش آموزان آموزش داده می شود.

وی گفت: برخی افراد در جامعه شاید مدرک دانشگاهی نداشته باشند ولی به لحاظ تجربه و تخصص در یک رشته و یا حرفه ای در سطح بالایی قرار داشته باشند که محققان لازم است از تجربه ها و تخصص های این افراد بهره ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی نیا با تاکید بر گام برداشتن در مسیر خودکفایی کشور و این که هر کسی می تواند در رشد و پیشرفت کشور نقش موثری ایفا کند، گفت: باید نتیجه هر پژوهشی در جهت سعادت و سلامت اخلاقی انسان ها باشد.

وی با بیان این که پژوهشگر باید دغدغه مند باشد و نیاز جامعه را درک کند، اظهار کرد: اقدام پژوهی یعنی اقدام در عمل و برای رسیدن به کارهای کاربردی نیازمند پژوهش هستیم و کلید پیشرفت، دانش است.


21 تا 28 آذرماه به نام هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار