مشهد؛

رونمایی از دو اثر دانشگاه علوم اسلامی رضوی

همزمان با برپایی نمایشگاه پژوهش و فناوری مشهد از دو اثر فقهی دانشگاه علوم اسلامی رضوی رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در مراسمی که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی جلائیان اکبرنیا، معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان و جمعی از مدیران اجرایی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، از دو اثر «تربیت جنسی در اسلام- آموزه‌ و راهکارها» و «مکاتب فقهی، بررسی و تحلیل مکاتب فقهی و شیعی از عصر غیبت تا دوره معاصر» رونمایی شد.
کتاب «تربیت جنسی در اسلام و آموزه‌ و راهکارها» نوشته حجت الاسلام و المسلمین سید محمود مرویان حسینی در 5 فصل مختلف به مباحثی در مورد تربیت جنسی و نقش آن در جلوگیری از انحرافات، بیان راهکارهای اسلام در تربیت جنسی کودک و نوجوان، نقش تربیتی والدین و هدایت آنان، روش‌های جلوگیری از انحرافات جنسی و توصیه اسلام به خانواده‌ها در مدیریت نیازهای جنسی پرداخته است.
«مکاتب فقهی، بررسی و تحلیل مکاتب فقهی و شیعی از عصر غیبت تا دوره معاصر» نوشته حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ربانی؛ استاد حوزه و دانشگاه نیز از دیگر آثاری است که در این مراسم رونمایی شد.
در کتاب مذکور نویسنده با مباحثی همچون تبیین مفهوم مکتب و نگاه فقهی به معرفی بنیانگذاران و پیروان مکاتب فقهی شیعه پرداخته و از چگونگی شکل‌گیری هر مکتب سخن گفته است.
این اثر در 12 فصل نگاهی نو و استخراجی به منابع فقهی دارد و در آن به فقیهان صدر عصر غیبت، مکاتب شیخ مفید، شیخ طوسی، فقیهان حله، جبل عامل و مکتب محقق اردبیلی پرداخته است.
انتهای پیام//ی.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.