مشهد؛

بهره برداری از بخش MRI بیمارستان علامه بهلول گناباد

بخش MRI بیمارستان 200 تختخوابی علامه بهلول گنابادی با حضور دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم ضمن قدردانی از همه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گناباد که در راستای اجرای کم نقص طرح تحول نظام سلامت در این دانشگاه تلاش کرده‌اند، گفت: می‌کوشیم تا با تخصیص کامل اعتبارات بیمارستان علامه بهلول گنابادی، به زودی شاهد تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی این بیمارستان باشیم.

دکتر محمد آقاجانی افزود: در حال حاضر 1/6 تخت بیمارستانی به ازای هر 1000 نفر جمعیت داریم که با توجه به وسعت گسترده کشور و فواصل جغرافیایی زیاد، نسبت خوبی نیست و حتی از متوسط کشورهای منطقه هم تخت بیمارستانی کمتری داریم.

وی از دکتر هاشمی وزیر بهداشت به عنوان پرچم‌دار حوزه ساخت و تکمیل بیمارستان‌ها در کشور یاد کرد و گفت: در طول دولت تدبیر و امید 21 هزار تخت بیمارستانی در کشور افتتاح می‌شود که تا کنون 12 هزار از آن‌ها افتتاح شده و بقیه در طی چند ماهه آینده افتتاح خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مجموعه ستادی این وزارت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا این حرکت عظیم به اهداف اصلی خود برسد.

دکتر آقاجانی، بیمارستان علامه بهلول گنابادی را یکی از نمونه‌های این حرکت بزرگ و جهادی دانست و اظهار امیدواری کرد که به زودی مردم این منطقه از خدمات این بیمارستان بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه متوسط ساخت بیمارستان‌های کشور در بخش دولتی در دهه‌های گذشته بیش از 15 سال بود، تصریح کرد: متوسط افتتاح تخت‌های بیمارستانی دولتی در هر سال در سه دهه گذشته 1600 تخت بیمارستانی بود، یعنی هر دولت در طول عمر چهار ساله خود، فقط 6 یا 7 هزار تخت بیمارستانی مورد بهره‌برداری قرار می‌داد، در حالی که این نسبت در دولت تدبیر و امید، سه برابر شده است.

دکتر آقاجانی با اشاره به اینکه هزار و صد پروژه مختلف تعریف کرده‌ایم، گفت: احداث 250پلی کلینیک تخصصی شامل مطب، آزمایشگاه، داروخانه و ...، یکی از اقدامات خوب وزارت بهداشت در راستای دسترسی مردم بویژه در مناطق محروم به خدمات ویزیت استاندارد و ارزان قیمت است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فعالیت‌های دیگر این وزارت در حوزه درمان از جمله راه‌اندازی بلوک‌های زایمانی، توسعه بخش‌های I.C.U و تکمیل بخش اورژانس‌ در کشور افزود: با توجه به اینکه پزشکی یک علم به روز است، نوسازی تجهیزات پزشکی یکی از برنامه‌های مهم معاونت درمان وزارت بهداشت بوده است که در همین راستا، 21 هزار تخت بیمارستانی، نوسازی و بازسازی شد.

دکتر آقاجانی گفت: به همین منظور 27 هزار و 500 قلم تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای از جمله ام ار آی و سی تی اسکن باکیفیت برای نوسازی تجهیزات بیمارستان‌ها خریداری و تهیه شده است.

وی بسته ارتقاء کیفیت هتلینگ بیمارستان‌ها را از جمله بسته‌های طرح تحول نظام سلامت عنوان کردو افزود: در دولت یازدهم بیش از یک میلیون و200 هزار متر مربع از فضای فیزیکی بیمارستان‌های کشور بازسازی و نوسازی شد که رونق و فضای جدیدی را در این بیمارستان‌ها ایجاد کرد.

دکتر آقاجانی افزود: علاوه بر این پروژه‌های سخت‌افزاری، پروژه‌های نرم‌افزاری متعددی برای اصلاح وضعیت خدمت رسانی در بیمارستان‌ها تعریف و برنامه‌ریزی شد که توجه جدی به کاهش پرداختی از جیب مردم از جمله آن‌ها بود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه رسالت انقلاب اسلامی توجه به محرومان است، تلاش شد تا زمینه بهره‌مندی همه مردم از خدمات درمانی مراکز دولتی با حداقل هزینه فراهم شود و در راستای منویات مقام معظم رهبری که سال‌ها قبل فرموده بودند که باید کاری کنیم که بیمار به جز درد بیماری درد دیگری نداشته باشد، پس از سال‌ها گام برداریم.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه هزینه‌های خدمات درمانی در ایران از متوسط جهانی پایین‌تر است، عنوان کرد: خوشبختانه با اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه درمان، دسترسی به خدمات برای آحاد مردم فراهم شده که این امر از آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی و مقام معظم رهبری است.

دکتر آقاجانی با تاکید بر اینکه هر مسیر بزرگ و طرح ملی همه جانبه عوارض و چالش‌هایی دارد، گفت: یکی از تلخی‌های طرح تحول نظام سلامت بخش بیمه است که به دلیل خلف وعده در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها، ما هم دچار تاخیر در پرداختی‌ها و شرمندگی در مقابل کادر درمانی و کارکنان بیمارستان‌ها شدیم.

وی به حمایت مقام معظم رهبری و رئیس جمهور از اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره و ابراز کرد: مفام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و وزیر بهداشت درباره این طرح گفتند که این طرح تحول نظام سلامت، طرح نظام و شکور است و باید به گونه‌ای پاسداری شود که آبروی نظام حفظ شود، همچنین حجت‌الاسلام دکتر روحانی در آخرین فرمایشات خود که پیرامون لایحه بودجه 96 بود، گفتند این طرح فقط مربوط به وزارت بهداشت نیست و آبروی همه دولت است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ابتدای سخنان خود با ابراز خرسندی و قدردانی از دقت و نکته‌سنجی امام جمعه، و فرماندار و نماینده مردم در شهرستان‌های گناباد و بجستان، خاطرنشان کرد: جای بسیار امیدواری است که مسئولان خارج از وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی با این دقت مسائل مربوط به حوزه سلامت را رصد می‌کنند که این توجه از طرفی وظیفه ما را سنگین‌تر و از سوی دیگری امیدواری مسئولان وزارت را به ادامه طرح تحول نظام سلامت و فعالیت‌های حوزه سلامت کشور بیشتر می‌کند.

دکتر آقاجانی افزود: گرچه دولت در آغاز فعالیت خود با مشکلات متعددی همچون وجود بیمارستان‌های فرسوده و هزینه‌های بالای بیمارستانی مواجه بود اما با در اولویت قرار گرفتن بخش سلامت و آغاز طرح تحول نظام سلامت شاهد لبخند رضایت مردم بودیم.

وی ادامه داد: گرچه هنوز همه مشکلات مرتفع نشده است اما همین قدر که مردم رضایت مندی بیشتری داشته باشند و احساس کنند که دلسوزی بیشتری برای کاهش آلام و دردهای آن‌ها می‌شود، ارزشمند است.

وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت به همه حوزه‌ها توجه داشته است، یادآور شد: در این طرح به مسائل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در کنار هم و با نگاه کیفیت توجه جدی شده است و همین چندوجهی بودن طرح، نتایج و دستاوردهای خوبی را برای آن رقم می‌زند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم در ادامه این مراسم گفت: دستگاه جدید بخاطر کیفیت تصویری ۵ برابری نسبت به دستگاه نصب شده در بیمارستان ۲۲ بهمن، علاوه بر انجام دقیق تر MRI کاهش چشمگیر زمان انجام MRI را به دنبال دارد که این امر موجب آسایش بیشتر بیماران بویژه بیماران دارای دیسک کمر می شود.

دکتر احمدی با بیان اینکه برای راه‌اندازی بخش MRI این بیمارستان 60 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: دستگاه ام آر آی بیمارستان علامه بهلول، با قدرت تصویربرداری 1/5 تسلا حدود 5 برابر دستگاه نصب شده در بیمارستان 22 بهمن این شهر کیفیت دارد.

وی، کاهش چشمگیر زمان انجام MRI که موجب آسایش بیشتر بیماران به ویژه بیماران دارای دیسک کمر می‌شود، پوشش کامل بیمه‌ای، انجام دقیق‌تر MRI در زانو، قوزک پا و شانه و توان پذیرش بیماران با وزن بالای 100 کیلو از امتیازات ویژه این دستگاه به نسبت دستگاه MRI نصب شده در بیمارستان 22 بهمن است.

انتهای پیام//ح.ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.