قزوین؛

همایش همه واقف باشیم

در همایش همه واقف باشیم از واقفان ، خادمین ، هیئت امنا و متولیان موقوفه های استان تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در این همایش ، با اشاره به اینکه انسان همیشه به دنبال جاودانگی روح و جسم و اموال خود است گفت : وقف یکی از راه هاییست که انسان را به جاودانگی می رساند.


حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: کسانی که جان های خود را در راه خدا و جهاد از دست می دهند هم دست به نوعی وقف زده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هم در این مراسم گفت : در حال حاضر در پرتو زحمات خادمین وقف صدها سند مالکیت برای موقوفات صادر شده است.

حجت الاسلام عادل افزود: امسال شاهد 50 وقف جدید و افزایش 40 درصدی موقوفات هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اضافه کرد:  به همت یاوران وقف هزاران مجلس وعظ ، عزاداری و کلاس های آموزشی و حفظ قرآن  تشکیل شده است و دانش آموزان زیادی از عواید مشغول به تحصیل  هستند و بیماران نیازمند درمان می شوند.

داوود محمدی نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک دیگر سخنران این همایش گفت : با روزآمدسازی و بروز کردن مصارف آن  میتوانیم شاهد محرومیت زدایی ، ایجاد عدالت و پیشرفت اقتصادی در جامعه باشیم .

شاهرخی معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم در این همایش  گفت : توجه کافی به وقف و نگهداری و حفاظت از این سنت حسنه میتواند تاثیر و برکات زیادی در پیشرفت جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.