قزوین؛

ترویج فرهنگ وقف نیازمند برنامه ریزی هدفمند

استاندار قزوین گفت : ترویج فرهنگ وقف نیازمند برنامه ریزی هدفمند و اثرگذار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه و جمعی از فعالان حوزه وقف افزود: رسانه ها و ائمه جمعه و جماعات باید در ترویج و توسعه فرهنگ وقف تلاش  و مردم را با آثار و مزایای این مقوله بیشتر آشنا کنند.

وی با بیان اینکه نخستین وقف نامه کشور به نام قزوین به ثبت رسیده است، اضافه کرد: ریشه وقف در این سرزمین به یک هزار سال قبل بازمی گردد که این نشان از توجه مردم این دیار به احکام و آموزه های دینی و داشتن روحیه نیکوکاری در آنها است.

استاندار از فرهنگ وقف به عنوان یک سرمایه عظیم فرهنگی، اجتماعی و تربیتی یاد کرد و گفت:عمل دقیق به نیات واقفین موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشت.

همتی، منابع و امکانات دولت برای رسیدگی به نیازهای جامعه را محدود دانست و افزود: بنابراین فرهنگ وقف می تواند در این باره به کمک دولت امده و به رفع نیازهای مردم و ارائه خدمات در عرصه های مختلف بپردازد.

استاندار در ادامه با بیان اینکه هم اکنون برخی از شهروندان در بخش اراضی کشاورزی و باغ ها و همچنین در حوزه ساخت و ساز با اوقاف دارای مشکلات و اختلاف هایی هستند، افزود: انتظار می رود اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ضمن توجه به احقاق حقوق مرتبط با وقف، به حل مسائل و مشکلات مردم در این حوزه توجه داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان همچنین خواستار تقویت اجرای برنامه های فرهنگی و قرانی در سطح بقاع متبرکه استان شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.