قزوین؛

بهره برداری از پنج پروژه اوقاف تا پایان امسال

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت : پنج پروژه اوقاف تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ حجت الاسلام عادلی  در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گفت:این پروژه ها شامل موقوفه تجاری اداری ابوترابی ،موقوفه مسجد جامع شهر محمدیه ،درمانگاه خیریه بیدستان و 160 واحدی مسکونی بیدستان وهمودیالیز شهر الوند است .

بهره برداری از پنج پروژه اوقاف تا پایان امسال

حجت الاسلام عادلی افزود : 50 میلیارد تومان برای ساخت  این پروژ ها هزینه شده که 35 میلیارد تومان آن از بخش خصوصی و 15 میلیارد تومان را اوقاف تامین کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه  ساخت این پروژه ها از سال 91  آغاز شده است گفت: برای بهره برداری از آنها برای  644 نفر اشتغالزایی شده است.

حجت الاسلام عادلی گفت: بیش ازدو هزار موقوفه در استان داریم که از ابتدای امسال تا کنون 40 موقوفه به موقوفات استان اضافه شده است .

استاندار هم در این جلسه گفت : یک سوم زمین های زراعی استان موقوفه هستند و همچنین ظرفیت های گردشگری زیارتی و صنعتی آنها قابل توجه است که باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

فریدون همتی با اشاره به اینکه یکی از جاذبه های گردشگری استان جاذبه زیارتی است افزود :62 امامزاده و اماکن مقدسه در دست تعمیر و مرمت است که 100 میلیارد تومان نیاز دارد.

استاندار گفت: 80 میلیارد تومان ازاین میزان را خیرین پرداخت می کنند و 20میلیارد تومان را هم استانداری تقبل کرده است.

نماینده قزوین ، البرز و  آبیک در مجلس شورای اسلامی هم دراین جلسه گفت:جهت گیری های استان باید در راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی باشد.

محمدی با اشاره به اینکه ارتقا بهروری و ایجاد اشتغال باید در اولویت قرار گیرد گفت : در این زمینه توجه به تولیدات داخلی اهمیت پیدا می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.