اردبیل؛

توقیف بیش از 2 هزار وسیله نقلیه حادثه ساز در راههای ارتباطی استان اردبیل

رئیس پلیس راه استان اردبیل از توقیف بیش از 2 هزار وسیله نقلیه حادثه ساز در راههای ارتباطی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سرهنگ سید حجت فتاحی گفت: در 8 ماه امسال یک هزار و 689 دستگاه خودرو و یک هزار و 106 موتور سیکلت و در مجموع 2 هزار و 795 دستگاه وسیله نقلیه حادثه ساز در راههای ارتباطی برون شهری استان قبل از وقوع حادثه و فاجعه آفرینی توسط پلیس توقیف شد.

وی از توقیف گواهینامه رانندگی 68 راننده متخلف به مدت 6 ماه در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: در این مدت 225 دستگاه خودرو نیز که خلافی بیش از 10 میلیون ریال داشتند توسط پلیس توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد.

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: خط قرمز پلیس در طرح زمستانی تخلفات حادثه ساز توسط رانندگان است و با رانندگان متخلف با جدیت برخورد خواهد شد.

سرهنگ فتاحی افزود: بر اساس بررسی ها سرعت ، سبقت غیر مجاز و تجاوز به چپ عمده سه مورد عمده تخلفات حادثه ساز رانندگان هنگام رانندگی است.

وی از کنترل شدید وسایط نقلیه عمومی از جمله اتوبوس ها در این مدت خبر داد و بیان کرد: پلیس به صورت محسوس و نامحسوس حتی به عنوان مسافر همه حرکات رانندگان وسایط نقلیه عمومی را با حساسیت رصد کرده و در صورت مشاهده تخلف برخورد خواهد کرد.

سرهنگ فتاحی همراه داشتن تجهیزات ایمنی مسافرت بویژه زنجیر چرخ را در اجرای طرح زمستانی ضروری دانست و افزود: هر وسیله نقلیه ای که زنجیر چرخ به همراه نداشته باشد بر اساس قانون 300 هزار ریال توسط پلیس جریمه خواهد شد.

وی افزود: 6 پاسگاه پلیس راه در جاده های استان وجود دارد و با برنامه ریزی های انجام شده پاسگاه پلیس راه در مسیر سرچم در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد و پاسگاه محور گرمی به بیله سوار هم مکان یابی شده و جابجا می شود.

انتهای پیام/ح





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.