ساری،

اجرای طرح ملی ایمنی آب

طرح ملی ایمنی آب در آمل اجرا می شود.

اجرای طرح ملی ایمنی آب

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، شعبان زروکی مدیر آب و فاضلاب شهری آمل گفت: دستورالعملی تهیه شده است تا طرح ایمنی آب اجرایی شود و این طرح در آمل صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه طرح ملی آب طرح سراسری است، افزود: ابلاغ برای اعضای کارگروه زده شد و قرار بود در گام اول اطلاعات پایه در حوزه فعالیتی را به کارگروه ارائه دهند که اطلاعات لازم به دبیرخانه شود.

زروکی با بیان اینکه طرح ملی ایمنی آب با هدف پیشگیری کیفیت منابع آب صورت می گیرد، گفت: دستورالعملی تهیه شده است تا طرح ایمنی آب اجرایی شود و این طرح در آمل صورت می گیرد.

مدیر آب و فاضلاب شهری آمل افزود: طرح ملی آب بررسی می کند چه مخاطراتی آب را تهدید می کند و باید شناسایی و سپس اولویت بندی شود که باید کنترل و حذف صورت گیرد و در گام آخر باید آزمایش کنیم تا چه میزان با اجرای این طرح مخاطرات برداشته شده است.

زروکی گفت: در حوزه اطلاعات توصیفی باید دستگاه های مورد نظر همکاری لازم را داشته باشند تا پس از اجرای این مرحله وارد دیگر مراحل مورد نظر شویم.

محمدرضا شیدفر، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل نیز گفت: کارگروه های حوزه آب باید در سطح شهرستان متمرکز شود و این امر ضرورت دارد.

وی افزود: مطالعه علمی و منطقه ای برای مشخص شدن نوع آلودگی رودخانه هراز باید صورت گیرد که نیاز می رود ریز اطلاعات در این عرصه را در دست داشته باشیم.

شیدفر گفت: اتحادیه پرورش دهندگان ماهیان قزل آلا اعلام آمادگی تقبل هزینه مطالعات رودخانه هراز را داشتند که باید در این عرصه کاری انجام شود.

وی افزود: 106 واحد پذیرایی در محور هراز فعالیت می کنند که باید مطالعه مورد نظر صورت گیرد که آیا مشکلی دارند و اگر باشد در چه قسمتی باید در زمینه رفع مشکل گام برداشته شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل با بیان این که کار سلامت تا فراگیر و همزمان نباشد بازخورد لازم را نداریم، گفت: بخش مسکونی و شیلات آلودگی بیشتری دارند که باید مراقبت و توجه شایسته صورت گیرد تا فاضلاب خانه ها به رودخانه هراز نریزد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.