تمدید بودجه معاونت علمی مطابق جدول 14/ 3 هزار شرکت دانش بنیان جدید مشغول به فعالیت می‌شوند

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بودجه معاونت علمی مطابق جدول 14 تمدید می‌شود و سه هزار شرکت جدید مشغول به فعالیت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از نمایشگاه نان و تجارت در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود معاونت علمی در بحث فناوری تولید نان اظهار داشت: ما باید در کشور یک زیست بوم فرهنگی را ایجاد کنیم و دستگاه‌های تولید نان را خودمان بسازیم تا به این وسیله کشور صاحب یک صنعت و تکنولوژی شود. 
 
وی بیان کرد: جوانان کشور باید به فکر طراحی ماشین‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون باشد زیرا خرید خط تولید از کشورهای خارجی نیازمند انتقال دانش و تکنولوژی است. 
 
ستاری ادامه داد: اگر ما در صنعت بر اساس فرهنگ زیست بوم پیشرفت کنیم، فرهنگ مردم اصلاح می‌شود و ما نیازمند تحقیقات، پژوهش و طراحی دستگاه‌های مختلف ماشین سازی در زمینه‌های مختلف از جمله نان هستیم. 
 
وی تصریح کرد: طراحی دستگاه‌های نان صنعتی یک نکته مثبت کشور محسوب می‌شود زیرا قوت قالب مردم نان است و کیفیت این محصول تاثیر زیادی در بحث سلامت و بهداشت جامعه دارد. 
 
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه اکنون کشورهای دانش بنیان به فکر شکستن قیمت‌ها هستند که این می‌تواند سبب ایجاد خدمات بهتری در تمامی محصولات از جمله نان در کشور شود، افزود: روش‌های جدید تولید نان ضایعات این محصول را بسیار کم می‌کند که باید یک فرهنگ جدیدی را برای این محصول حیاتی به وسیله زیست بوم‌ها ایجاد کنیم. 
 
وی عنوان کرد: ما باید دستگاه‌های مطابق فرهنگ و ذائقه مردم کشورمان طراحی کنیم تا با حفظ فرهنگ چند هزار ساله کشور به پیشرفت‌های قابل توجهی در شکور دست یابیم. 
 
ستاری تصریح کرد: برای سال جدید سه هزار شرکت دانش بنیان در راستای نوآوری و ایجاد اکوسیستم شکل می‌گیرند تا در زیست بوم فناوری فعالیتشان را در سراسر کشور گسترش پیدا کند. 
 
وی افزود: بودجه معاونت علمی برای سال جدید مطابق جدول 14 تمدید شده است و تعداد 12 دستگاه هیچ فرقی پیدا نمی‌کند. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار