هر یک ویال دارو معادل 200 بشکه نفت ارزش ارزی دارد / اختصاص نیمی از بازار 10هزار میلیاردی شرکت های دانش بنیان به حوزه سلامت

معاون علمی ریاست جمهوری ارزش ارزی یک ویال دارو را معادل 200 بشکه نفت دانست و گفت: امیدواریم نیمی از بازار ده هزار میلیاردی به سلامت تعلق گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاونت علمی ریاست جمهوری در صبحانه کاری با وزیر بهداشت که امروز در دفتر وزارتی برگزار شد، گفت: خوشبختانه بیش از 50درصد معافیت های مالیاتی برای شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت است گرچه درآمدهای فروش داروی تولید داخل پایین است، اما حجم دارویی که جایگزین محصولات وارداتی شده بالغ بر دو هزار میلیارد تومان است. 
 
ستاری با اشاره به لزوم توجه به حوزه دانش، تحقیقات، توسعه فناوری، شرکتها، بازارها و نخبگان ادامه داد: امیدواریم در این حوزه روز به روز پیشرفت کنیم تفاهم نامه ای که امروز با وزارت بهداشت به امضا رسید، اولین تفاهم نامه ای است که با چنین سازمانی آماده شده و امیدواریم از سهم 10 هزار میلیارد تومانی اختصاص یافته به شرکت های دانش بنیان قسمت عظمی به این تفاهم نامه تعلق گیرد. 
 
معاون علمی ریاست جمهوری ضمن تشکر از همکاری همه جانبه و مستمر وزارت بهداشت عنوان کرد: ما در این حوزه نوپا و بی تجربه هستیم اما قطعا حوزه پول سازی است. 
 
ستاری در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران پایه توسعه اقتصادی شرکت های دانش بنیان را مغزهای جوان دانست و گفت: در جهت حمایت از این شرکت ها باید بازار را توسعه دهیم چرا که بازار داخلی و هم شرکت های خارجی بازاری جذاب است و باید بخشی از تولیدات را به این سمت سوق دهیم. 
 
وی وزارت بهداشت را از پایه های جدی این هدف دانست و بیان کرد: از دکتر هاشمی به علت حمایت ها و وجود شخصی‌شان تشکر می کنم این تفاهم نامه روی تجهیزات متمرکز است چرا که حوزه دارو حوزه روان تری و صادرات در این حوزه آغاز شده به طوری که شرکت ها در حال آموزش نحوه توسعه صادرات هستند از طرفی هر یک ویال دارو معادل 200 بشکه نفت ارزش ارزی دارد پیش بینی نما سهم 50 درصدی حوزه سلامت در بازار 10 هزار میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان است این رقم تاکنون دو هزار میلیارد تومان از 20 هزار میلیارد تومان بوده است. 
 
ستاری یادآور شد: بنا داریم محصولاتی که کارهای تحقیقاتی شان پیش رفته و آماده تجاری سازی هستند حمایت کنیم. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار