قزوین؛

آغاز سومین دوره پارا المپیاد ورزشی درون مدرسه ای

مشعل سومین دوره پارا المپیاد ورزشی درون مدرسه ای امروز در قزوین روشن شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ در این مسابقات که ویژه دانش آموزان استثنایی است و در  27 مدرسه استثنایی استان برگزار می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در مراسم افتتاحیه این مسابقات گفت: هزار و 60 دانش آموز استثنایی در این مسابقات شرکت می کنند.

.گفته احمدی دانش اموزان در رشته های بوچیا ، گوی رانی ، فوتسال، والیبال  ،آمادگی جسمانی ، تنیس روی میز ، و شطرنج با هم رقابت میکنند .

احمدی افزود این مسابقات  تا اردیبهشت ماه در مدارس  استثنایی استان ادامه دارد و در نهایت 90 نفر به مسابقات کشوری راه خواهند یافت .

عظیم عراقی معاون توانبخشی مدارس استثایی کشور هم در این مراسم با اشاره به  نقش موثر فعالیت های حرکتی  و ورزشی ،  نیاز به تحرک و ورزش در مدارس استثنایی  را ضروری دانست .

معاون توانبخشی مدارس استثایی کشور پیشگیری از پیشرفت اختلال های جسمی و روانی دانش آموزان استثنایی، توسعه و ارتقا آمادگی جسمانی و مهارت های ورزشی، ارتقا سطح سلامت جسمی و روانی  و پرورش استعداد های ورزشی دانش آموزان را از مهمترین اهداف برگزاری پارالمپیاد ورزشی درون مدرسه ای  بیان کرد.

بگفته عراقی گره زدن فعالیت های آموزشی، توانبخشی، فرهنگی و اخلاقی با درس تربیتی بدنی نقش موثری در تسهیل فرایند یاد دهی و یادگیری دارد و دستیابی به اهداف را آسان تر می کند.

مسابقات کشوری دانش آموزان استثنایی کشور تابستان 96 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.