اصفهان؛

در تیران و کرون دسترسی معلولان به دستگاه های خودپرداز مناسب نیست

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تیران و کرون گفت: زمینه دسترسی معلولان به دستگاه های خودپرداز در این شهرستان فراهم نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اکبر حاجی عرب افزود: معلولان در شهرستان تیران و کرون برای استفاده از خودپردازها با مشکل روبرو هستند و رمپ و جایگاه خاصی برای این قشر از افراد پیش بینی نشده است.
وی بیان کرد: دسترسی نداشتن برای استفاده از خودپرداز ها و یا ورود به بانک های برای انجام عملیات بانکی در شهرستان تیران و کرون معضلی برای معلولان جسمی است که در برخی موارد معلولان به افراد عادی اعتماد کرده اند و این افراد نیز از اعتماد معلول سوء استفاده کرده و موجودی حساب فرد معلول را به حساب خود انتقال داده اند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان تیران و کرون با اشاره به مناسب سازی در ادارات و نهادهای شهرستان گفت: بخش عمده ای از ادارات و نهادهای خدماتی شهرستان تیران و کرون مناسب سازی را در ادارات خود انجام داده اند و زمینه را برای حضور معلولان در ارگان ها را آسان ساخته اند.
وی اضافه کرد: اداراتی که ساختمان استیجاری در اختیار دارند و یا ساختمان آن ها آپارتمانی است قادر به مناسب سازی محیط اداره برای معلولان نبوده اند اما خدمات رسانی به معلول با حضور نیروی اداره صورت گرفته است.
حاجی عرب خاطرنشان کرد: تسهیل شرایط برای حضور معلولان در ادارات و نهادها برای پیگیری نیازهای خود در حفظ شان و جایگاه معلولان بسیار مورد تاکید است زیرا همه را متوجه این موضوع می کند که معلولیت محدودیت نیست و آن ها هم در جامعه جایگاه خود را همانند افراد جامعه دارند.
وی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره ژنتیک به معلولان و عموم مردم گفت: خدمات مشاوره ژنتیک به مردم برای پیشگیری از معلولیت به ویژه برای افرادی که ازدواج فامیلی انجام داده اند و یا در خانواده آن ها فرد معلول وجود دارد و برای رفع نیازهای معلولان تا سقف یک میلیون تومان به صورت رایگان ارائه می شود.
وی افزود: در صورت نیاز به خدمات گسترده در حوزه مشاوره ژنیک افراد مورد مشاوره به واحدهای استانی معرفی می شوند.
وی آموزش مردم روستاهای شهرستان تیران و کرون برای پیشگیری از معلولیت ها از برنامه های این اداره در طول سال اعلام کرد و گفت: به مناسبت هفته ملی معلول نمایشگاهی از تولیدات معلولان شهرستانی، بازدید از مراکز نگهداری معلولان توسط مسئولان شهرستان و ارائه خدمات کلینیکی توانبخشی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، شنوائی شناسی و مواردی از این قبیل توسط مراکز بهزیستی ویژه معلولان و خانوادهای آنان در طول هفته مناسب روز جهانی معلولان به صورت رایگان انجام می شود.
نزدیک به 2 هزار نفر معلول تت پوشش اداره بهزیستی تیران و کرون هستند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.