زنجان؛

امنيت کارت های عابربانکی خود را افزايش دهيد

ریيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: رعايت نکردن موارد امنيتی از سوی کاربران موجب سوء استفاده کلاهبرداران از طريق کارت های عابر بانک و سرقت اطلاعات از کاربران شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز زنجان؛ سرگرد جواد شعبانپور عنوان كرد: استفاده از کارت های عابر بانک علاوه بر صرفه جویی در وقت، مزایایی چون افزایش امنیت در جابجایی پول، صرفه جویی اقتصادی و... را به دنبال دارد اما در عین حال کلاهبرداران با استفاده از کم دقتی مشتریان آن را با تهدیدها و آسیب های مواجه ساخته اند.

شعبانپور به منظور حفظ اطلاعات و امنیت کارت های عابر بانکی و جلوگیری از کلاهبرداری به کلیه شهروندان توصیه كرد: هرکاراکتر رمزی که شما به تعداد کاراکترهای رمز عبور خود اضافه می کنید، میزان امنیت ایجاد شده به وسیله آن چندین برابر افزایش می یابد.

وی با بیان اینکههیچگاه اطلاعات حساب و کارت بانکی خود را از طریق پیامک برای دیگران ارسال نکنیدافزود:درصورتی که شماره حساب یا شماره کارت شما به همراه هر یک از اطلاعات محرمانه در اختیار افراد غیرمجاز قرار گیرد، امنیت حساب شما در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در مواردی که از طریق اینترنت و یا پیامک از شما درخواست تاریخ انقضای کارت، شمارهcvv2و یا رمزهای اول و دوم را می نمایند، حتی الامکان از ارائه این موارد جدا خودداری نمایید.

شعبانی با اشاره به اینکههنگام وارد كردن رمز اینترنت بانک حتما از صفحه کلید امنیتی استفاده کنیدادامه داد:برخی برنامه‌های نرم افزاری، داده‌های وارد شده توسط صفحه کلید شما را کنترل می کنند.

وی در ادامه افزود: هنگام واردكردن رمز، مستقیما جلوی دستگاه قرار بگیرید تا كسانی كه در انتظار استفاده از دستگاه خودپرداز هستند، متوجه رمز شما نشوند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه حساب های بانکی خود را به صورت دوره ای چک کنیدخاطر نشان کرد:رمزکارت‌های عابر بانک خود را بصورت دوره‌ای تغییر دهید.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.