کرمانشاه؛

بودجه سال گذشته شهرداری 290 میلیارد تومان بود

تمام پولی که شهرداری کرمانشاه سال گذشته دریافت کرده 290 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهردار کرمانشاه با بیان اینکه حدود 360 میلیارد تومان از مردم طلب داریم، گفت: این در حالی است که تمام پولی که شهرداری کرمانشاه سال گذشته کسب کرده 290 میلیارد تومان بوده است.

آرش رضایی گفت: 360 میلیارد تومان از مردم پول طلب داریم که اگر بخواهیم آن را به نرخ امروز حساب کنیم از 700 تا 800 میلیارد تومان سر درمی‌آورد.

وی اظهار کرد: از این میزان، 120 میلیارد تومان عوارض ملک و خانه مردم است و 210 میلیارد تومان نیز جرائم ماده 100 است.

شهرداری کرمنشاه از طلب حدود 300 میلیارد تومانی از دولت هم یاد کرد و افزود: بسیاری از دستگاه‌ها دید تعاملی با شهرداری ندارند و بدهی آنها چند صد میلیارد تومانی می‌شود.

رضایی یادآور شد: اگر بخواهیم این میزان مطالبات را با درآمد شهرداری مقایسه کنیم، شهرداری کرمانشاه سال گذشته فقط 290 میلیارد تومان نقدینگی و درآمد داشته است و 99 درصد منابع شهرداری نیز به طور مستقیم از مردم تامین می‌شود.

وی از کاهش قابل توجه درآمد شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده هم یاد کرد و گفت: درآمد شهرداری از این محل اکنون به حدود 1.8 میلیارد تومان رسیده که حتی روی آن را نداریم که این رقم را بین سایر شهرداری‌ها و کلانشهرها اعلام کنیم.

شهردار کرمانشاه همکاری و رغبت مردم برای پرداخت عوارض را زمینه‌ساز ارائه خدمات بهتر به خود شهروندان دانست و تاکید کرد: هزینه نگهداری شهر در هر ماه حدود 15 میلیارد تومان است و معلوم است با این وضع درآمد نمی‌توانیم خدمات در شان مردم به آنها ارائه کنیم.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، سال ، گذشته ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.