جان کری: توافق هسته‌ای کار درستی بود / برجام از جنبه بازرسی‌ها یک توافقنامه دائمی است

وزیر امور خارجه آمریکا معتقد است صرف‌نظر از اینکه برجام رفتار ایران را تغییر می‌دهد یا خیر، توافق هسته‌ای کار درستی بود.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی هاآرتص، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در مجمع سابان مستقیما اسرائیل را خطاب قرار داد و گفت اطلاع دارد که اسرائیل هنوز نگرانی‌هایی در رابطه با برجام دارد؛ اما اطمینان داد که آمریکا از هر عملی که ایران انجام دهد، مطلع خواهد شد.

وی در ابن رابطه تصریح کرد: اگر زمانی آنها (ایرانی‌ها) بیش از سه و نیم درصد یا سه و شش دهم یا سه و هفت دهم درصد غنی سازی کنند ما بلافاصله مطلع خواهیم شد. اگر آنها معادن اورانیوم بیشتری داشته باشند ما مطلع خواهیم شد زیرا معادن آنها را رصد می کنیم. من شخصا اطمینان دارم و آژانس بین المللی انرژی اتمی، جامعه اطلاعاتی و وزارت دفاع ما نیز اطمینان دارد که اگر آنها دست بکار شوند ما مطلع خواهیم شد و در اینصورت، همه گزینه هایی که ما امروز در اختیار داریم در آن زمان نیز در اختیار خواهیم داشت.

جانی کری اضافه کرد: براساس توافقنامه هسته‌ای همه مسیرهای ایران به سمت استفاده نظامی از برنامه هسته‌ای خود مسدود شده است.

وی همچنین گفت صرف‌نظر از اینکه آیا توافقنامه رفتار آنها را تغییر می‌دهد یا خیر، دستیابی به توافق کار درستی بود.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه تاکید کرد برجام از جنبه بازرسی‌ها و پروتکل پیشرفته آژانس بین المللی انرژی اتمی، توافقنامه‌ای دائمی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
بازرسی دائمی ،و اختیار داشتن انجام تحریمها یعنی کار یک طرفه ، یعنی تحمیل ، این هم نشدنی است به قول رهبر انقلاب مگر همه خانه یمان بازرسی کنند که امری عیر ممکن است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
اولین کار باید این باشه ماموران آژانس هسته ای با تمام تجهیزاتشون از کشور بیرون کنند مامور که نه در حقیقت مستشاران آمریکایی که در کشور در حال جاسوسی هستند .جان کری غلط کرد نقض برجام شده و تعهد 15و 25ساله دیگه معنی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
همه تحریمارو دوباره اجرا کردن بعد دوباره صحبت از توافق میکنند. مرگ بر امریکا.مرگ بر امریکا.مرگ بر امریکا.مرگ بر امریکا.مرگ بر امریکا.لعنت خدا بر این امریکای شیطان صفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
بدون فوت وقت باید غنی سازی آغاز شود و این خواست تمام ملت ایران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
ایران باید در اولین گام در بازریسهای آزانس بازنگری کند
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۳۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
امریکایی ها شرافت ندارن//پدرانشان هم شرافت نداشتن//حامیانشان هم شرافت ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ag_ra_b
۱۰:۲۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
ایران باید دوباره به غنی سازی شروع کنه و 20 درصد قبلی برسونه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابدیان زیدی
۰۹:۵۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
آقای محترم جان کری من ایرانی جز شیاطین ها نیستم ومن هم مانند شما گریه می کونم خنده می کونم ناراحت می شوم حسادت بخیل کینه حرص می کونم من هم شهوت دارم من هم تحمل آتش سرما را ندارم ، من هم چشم گوش زبان سر قلب پا دست دارم ودر وجود من خشم بی رحمی بخشنده گی مهربانی دلسوزی وجود دارد ،خاستم بگویم من هم وجود دارم وانسان هستم پاز مخلوقات پرورگار بخشنده ومهربان هستم .
خداوند این همه غریزی را در وجوم گذاشت که از آن دورست استفاده کونم .
کشور گاز ونفت دارد وهمان خودم باید استفاده کونم وهمان کشورهای جهان
آخرین اخبار