7 بازیکن برتر تاریخ بارسلونا از نگاه گل

این گزارش بر آن است که 7 بازیکن برتر تاریخ باشگاه بارسلونا از نگاه سایت مطرح گل را معرفی کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،باشگاه بارسلونا بدون شک یکی از باشگاه های بزرگ دنیا است و هواداران زیادی را از سراسر دنیا جلب کرده است. در این باشگاه بازیکنان بزرگی پرورش یافته اند و آکادمی جوانان آبی و اناری پوشان بسیار مفید و موثر بوده است. در ادامه به معرفی 7 بازیکن برتر تاریخ این باشگاه می پردازیم.

1 .  لیونل مسی : بسیاری از افراد این ستاره آرژانتینی را بهترین بازیکن تاریخ بارسلونا می نامند. شکی نیست که درصد زیادی از موفقیت باشگاه بارسلونا در چند سال اخیر به علت بازی های بسیار خوب لیونل مسی بوده است. زمانی که او تنها 13 سال داشت، مدیربرنامه هایش او را به بارسلونا آورد و در همان روز نخست به رئیس باشگاه بارسلونا گفت : مارادونای جدید را برایت آورده ام. وی تنها بازیکنی است که موفق شده، 5 توپ طلا را از آن خودش کند.

2. ژاوی هرناندز : وی 17 سال برای بارسلونا بازی کرد و اسطوره خط میانی آبی و اناری پوشان لقب گرفته است. ژاوی که در لاماسیا پرورش یافت، همیشه با پاس گل هایش هواداران را به وجد آورده است. وی را می توان بهترین بازی ساز تاریخ فوتبال اسپانیا نیز نامید.

3. لادیسلائو کوبالا : وی از سال 1950 تا 1962 در باشگاه بارسلونا بازی کرد و تاثیرگذارترین بازیکن این تیم در دهه 50 بود.  وی یکی از بهترین مهاجمان دهه 50 بارسلونا بود و 5 قهرمانی را برای این تیم به ارمغان آورد. وی 194 گل برای بارسلونا به ثمر رساند.

4.  آندرس اینیستا : هافبک آبی و اناری پوشان که یکی از بهترین بازی ساز های این باشگاه است.  وی به دلیل درخشش برای تیم ملی اسپانیا حتی نزد  هواداران رئال مادرید هم محبوب است. اینیستا علاوه بر بازی سازی در گلزنی نیز موفق بوده و نقش مهمی را در موفقیت آبی و اناری پوشان ایفا کرده است. اینیستا از سال 2003 در بارسلونا بازی می کند.

5. پپ گواردیولا : الماسی دیگر که محصول آکادمی جوانان لاماسیا است. وی از سال 1990 تا 2001 برای بارسلونا به عنوان بازیکن توپ می زد. گواردیولا هافبکی خوش تکنیک بود و در تیم رویایی یوهان کرایوف نیز حضور داشت. ژاوی ستاره سابق بارسلونا جایگزین گواردیولا در این تیم شد.

6. کارلوس پویول : کاپیتان محبوب آبی و اناری پوشان که از سال 199 تا 2014 برای آنها بازی کرد. پویول همیشه به عنوان یک الگو در خط دفاع بارسلونا شناخته می شود و از زمان بانشستگی وی، دیگر بارسلونا نتوانست دفاعش را به آن قدرت ایجاد کند. وی را می توان یکی از با غیرت ترین بازیکنان آبی و اناری پوشان نامید.

7. یوهان کرایوف : این بازیکن 184 مرتبه برای بارسلونا به زمین رفت و موفق شد 61 گل را برای این تیم به ثمر برساند. وی در زمان خودش بهترین بازیکن بارسلونا به حساب می آمد. کرایوف هم به عنوان بازیکن و هم سرمربی، نحوه بازی بارسلونا را بهبود بخشید. این بازیکن 3 توپ طلا را نیز در کارنامه اش دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار