زاهدان؛

غربالگری تمامی مادران پرخطر در سیستان وبلوچستان

تمامی مادران پرخطر و در معرض ایدز در سیستان و بلوچستان غربالگری آزمایش ودرمان می شوند.

به گزارشخبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان،معاون فنی مرکز بهداشت زاهدان به مناسبت روز جهانی ایدز گفت: سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه جزو استان های پر خطر و در معرض  ابتلا به ایدز است دومرکز زنان آسیب پذیر در زاهدان وچابهار راه اندازی شده است.

دکتر زنگنه افزود: در این مراکز  حدود هزارو100 زن مبتلا به این بیماری تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار گرفته اند.

وی به حضور  تیم های بهداشتی در  پاتوق های زنان آسیب پذیر اشاره کرد و گفت:  ارائه ی بسته های بهداشتی و سرنگ از جمله ی خدمات است که این تیم ها به زنان آسیب پذیر ارائه می دهند.

وی خاطر نشان کرد: در تمام شهرستان های استان مراکز مشاوره برای آموزش و غربالگری بیماران مبتلا به (اچ آی وی) وجود دارد که  کسانی که احتمال ابتلا به این بیماری را دارند با مراجعه به این مراکز تحت آزمایش و درمان های ویژه قرارمیگیرند.

معاون فنی مرکز بهداشت زاهدان همچنین یکی از برنامه های این دانشگاه راانگ زدایی از این بیماران عنوان کرد و گفت: نظام سلامت بنا دارد با آموزش همگانی جامعه مردم را نسبت به این بیماری آشنایی کامل بدهد.

دکتر زنگنه با تاکید بر اینکه بیماران ناشناخته اچ ای وی  زیادی در استان وجود دارد از کسانی که احتمال ابتلا به این بیماری را دارند خواست با مراجعه به مراکز بهداشتی از سلامت خود مطمئن شوند.
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار