مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی:

بانک های خصوصی همکاری بیشتری بابخش های اقتصادی داشته باشند

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی قم با بیان اینکه مجموع منابع بانک‌های استان اعم از دولتی، خصوصی و تخصصی در مجموع ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌شود گفت: بانک‌های خصوصی دراین زمینه باید همکاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ آوری‌فرد  با اشاره به مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات بانک‌های استان گفت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بانک‌ها جذب منابع یا سپرده است که مجموع منابع بانک‌ها تا شهریور ماه امسال به 7196 میلیارد تومان افزایش‌ یافته است.
 
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استان قم افزود: بانک‌های تجاری استان قم در سال 6443 میلیارد تومان منابع از محل سپرده‌های مردم جمع‌آوری کردند که این منابع تا پایان شهریورماه سال جاری 12 درصد رشد داشته است.
 
وی با بیان اینکه مجموع منابع بانک‌های استان اعم از دولتی، خصوصی و تخصصی درمجموع 15 هزار میلیارد تومان می‌شود ادامه داد: بانک‌های خصوصی چون درزمینهٔ آمار و اطلاعات همکاری لازم را با استان ندارند لذا این رقم صد درصد دقیق نیست.
 
آوری فرد بانک صادرات را با 29 درصد رشد در رتبه نخست استان در زمینهٔ جذب منابع عنوان کرد و گفت: البته برخی از این جذب منابع واقعی و بخشی دیگر از محل مسدودسازی تسهیلات پرداختی است.
 
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استان قم ادامه داد: بانک صادرات  18 درصد، بانک سپه 11 درصد،  تجارت 15 درصد، ملی 29 درصد، پست‌بانک یک درصد و ملت 1377 میلیارد تومان منابع بانکی استان را در اختیار دارند.
 
وی با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات، هنر بانک‌ها در هزینه کرد منابع است اظهار داشت: در شرایطی که مجموع بانک‌های استان قم 12 درصد جذب منابع داشته‌اند اما تنها 5 درصد از این منابع مصرف شده که این مشکل  5 سال اخیر است بانک‌های استان جذب بالاتر از میانگین کشور  دارند اما صرف آن کمتر است.
 
آوری‌فرد با اشاره به اینکه از مجموع 6120 میلیارد تومانی که امکان صرف آن توسط بانک‌ها بوده اما تنها 3347 میلیارد تومان هزینه شده است افزود: بانک‌ها در ازای دریافت سپرده‌های مردم سود می‌دهند برای همین نمی‌توانند پول را در گاوصندوق‌ها نگه‌دارند یقیناً این منابع در جایی دیگر هزینه می‌شود.
 
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استان قم خاطرنشان کرد: 2770 میلیارد تومان از منابع بانک‌های استان می‌توانست هزینه شود اما نشده است که اگر این منابع در بخش صنعت هزینه می‌شد 2770 واحد تولیدی را رونق می‌گرفت.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار