قم؛

مرحله دوم طرح بخشودگی معوقات واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی قم

مرحله دوم طرح بخشودگی معوقات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی قم از روز شنبه ششم آذرماه جاری به طور رسمی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛محمد لطفی معز با حضور درهیات حل اختلاف و داوری واحدهای صنعتی راکد استان قم، بر ضرورت حمایت از فعالان بخش اقتصادی تاکید و خواستار تلاش برای رفع موانع و مشکلات پیش روی صنعت در بخش های مختلف شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه حل اختلاف به وضعیت 12 واحد صنعتی راکد رسیدگی شد تصریح کرد: با دعوت از مدیران و سرمایه گذاران بخش خصوصی که تا کنون نتوانسته اند نسبت به راه اندازی واحد صنعتی خود اقدام کنند در فضایی کاملا کارشناسی موضوع ها بررسی شد و با نظر خود مدیر واحد تولیدی تصمیمات لازم اتخاذ می گردد.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، سازمان صنایع کوچک خود پیش گام در رفع مشکلات و ارائه طرح ها و برنامه های حمایتی است گفت: انتظار است به همین میزان که سازمان صنایع کوچک با تدبیر و اقدام های حمایتی خود به کمک تولید و صنعت آمده سایر دستگاه های خدمت رسان نیز وارد میدان عمل شوند.

مدیرحقوقی و امور قراردادهای سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح بخشودگی معوقات واحدهای تولیدی مستقر در شهر ک های صنعتی در کشور افزود: در مرحله اول که در 6 ماهه نخست سال جاری انجام شد شاهد استقبال خوبی از طرف واحدهای صنعتی بودیم که در خواست های فراوانی برای تمدید آن اعلام شد و پس از بررسی ها و اقدام های قانونی این طرح با شرایط جدید برای نیمه دوم سال طی مرحله دوم تمدید و به طور رسمی در سطح کشور اجرایی شد.

لطفی معز این طرح را، اقدامی عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در مرحله دوم سعی شده تا با ارائه طرحی جامع ضمن زیر پوشش قرار گرفتن تعداد واحدهای بیشتر زمینه فعال سازی واحدهای نیمه تمام و راکد را نیز فراهم کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم نیز در این جلسه با اشاره به تاثیرهای اجرایی این گونه طرح ها خاطرنشان کرد: خوشبختانه در 6 ماهه اول سال جاری با ابلاغ و اجرای این طرح واحدهای صنعتی استان قم تعداد 84 واحد صنعتی درآن شرکت کردند که 31 واحد صنعتی موفق به بهره مندی از این طرح شدند و در مجموع 31 واحد صنعتی توانستند مبلغ 12 میلیارد و 500 میلیون ریال بخشودگی بدهی بگیرند.

امیر طیبی نژاد با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی در این بازه شش ماهه نقدینگی نداشتند و خواستار تمدید این طرح بودند تاکید کرد: واحدهای صنعتی می توانند تا 15 اسفند ماه برای اطلاع از شرایط جدید و بهره مندی از بخشودگی های این طرح به شرکت شهرک های صنعتی قم مراجعه کنند.

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
برچسب ها: قم ، شهرک ، صنعتی ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار