گیلان؛

افتتاح نخستین شبیه ساز آب گرفتگی یگان های شناور کشور

نخستین شبیه ساز آب گرفتگی یگان های شناور کشور امروز در انزلی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

این سازه دریایی با دستور امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش از طریق ویدیو کنفرانس به بهره برداری رسید.

آموزش مقابله با آبگرفتگی ناشی از پارگی بدنه و لوله ها در ناو ، حمل مصدوم به صورت عمودی، انتقال مجروح به بالگرد ، غرق انبار مهمات در شرایط اضطراری و سیستم مونیتورینگ از ویژگی های نخستین شبیه ساز آب گرفتگی یگان های شناور کشور است .فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم رشت با اشاره به اینکه این شبیه ساز کاملا با استفاده از فناوری های داخل کشور طراحی و ساخته شد گفت : نخستین شبیه ساز آب گرفتگی یگان های شناور کشور در مرکز آموزشی شهید نامجوی نیروی دریای ارتش ساخته شد.

امیر دریادار تورج حسنی مقدم با اشاره به اینکه برای ساخت نخستین شبیه ساز آبگرفتگی یگان های شناور کشور 3 میلیارد ریال هزینه شده است افزود : هزینه ساخت این شبیه ساز در مقایسه با نمونه خارجی 50 درصد کمتر است .

وی با بیان اینکه بین کشورهای حاشیه ی دریای خزر جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری است که این طرح را به بهره برداری رسانده است تصریح کرد : ساخت شبیه ساز آبگرفتگی می تواند زمینه همکاری آموزشی را بین کشورهای حاشیه دریای خزر بیش از پیش فراهم کند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: گیلان ، رشت ، آب گرفتگی ، شناور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.