آموزش های مهارتی و تخصصی در جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران

گروه های تخصصی پزشکی در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران تعریف شده که هدف از آن آموزش مهارت های تخصصی به رده های مختلف شاغلین در حرفه علوم پزشکی به صورت عمومی است.

آموزش های مهارتی و تخصصی در جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران
سید مهدی طبایی رییس دانشکده علوم پزشکی جهاد دانشگاهی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: سالانه 600 هزار نفر در زمینه مهارتی و تخصصی حوزه سلامت جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران آموزش می بینند.

 وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در حوزه آموزش فعالیت قابل توجهی دارد، عنوان کرد: آموزش در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با توجه به حیطه تخصصی تعریف شده در این واحد در حوزه رشته های مرتبط با سلامت وعلوم پزشکی است.

طبایی تصریح کرد: در راستای آموزش، گروه های تخصصی پزشکی در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران تعریف شده که هدف از آن آموزش مهارت های تخصصی به رده های مختلف شاغلان در حرفه علوم پزشکی به صورت عمومی است.

رییس دانشکده علوم پزشکی جهاد دانشگاهی تهران افزود: دوره ها آموزشی حوزه سلامت درسطوح مختلف، کارشناسی، پزشکان عمومی و متخصصان تعریف شده است.

وی با بیان اینکه برای حدود 600 هزار نفر آموزش هایی تدوین و ارائه می شود، تاکید کرد: این میزان ساعت متوسط آموزش در سال های گذشته بوده و هر سال براساس پتانسیل، تقاضای موجود و طبق ارزیابی دوره های گذشته انجام می شود، که بر این اساس برخی دوره ها بازخرید و بعضی دوره ها تجدید می شوند‌.

طبایی اظهار داشت: هدف از ایجاد دوره های آموزشی مهارتی و تخصصی حوزه سلامت در جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران افزایش مهارت های تخصصی و کارهای عملی است. یکی از کمبودهای موجود در آموزش پزشکی، نیاز به مهارت آموزی خاص در برخی زمینه ها است.

رییس دانشکده علوم پزشکی جهاد دانشگاهی تهران عنوان کرد: مثلا در دستیاری دندانپزشک یک رشته دانشگاهی نیست و آموزش در این زمینه نیازی است که در جامعه مورد درخواست است، تا این افراد یکسری مهارت های عملی و تئوری را گذرانده تا بتوانند جذب بازار کار شوند و هدف از این دوره ها پرورش چنین حوزه هایی است.

وی بیان کرد: همچنین طرح هایی مشترک که با وزارت بهداشت مانند طرح آموزش کمک پرستاری برای تامین نیروی پرستاری حوزه هایی که با کمبود نیرو مواجه هستند و در دندانپزشکی برگزاری دوره های تخصصی در زمینه ایمپلنت و ترمیمی برای دندان‌پزشکان عمومی ودوره های تخصصی طب سنتی یا ژنتیک با توجه به نیاز بازار ارائه ‌می شود.

طبایی اشاره کرد: تمام فارغ التحصیلان دانشگاه ها مخاطب ما هستند. در این دوره ها محدودیتی وجود ندارد، اما برای برخی سطوح دروس پیش نیاز تعریف شده است و  این دوره ها به منظور افزایش مهارت و داشتن رزومه قوی برای جذب افراد به بازار کار است.

رییس دانشکده علوم پزشکی جهاد دانشگاهی تهران یادآور شد: با توجه به نوع دوره ای که گذرانده می شود برخی از آنها دوره های آکادمیک مشترک بین جهاد دانشگاهی، برخی  مراکز آموزشی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و همچنین برخی دوره ها مشترک با وزارت بهداشت یا به نام جهاد دانشگاهی است که متناسب با نوع دوره مدارکی اهدا می گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار