برگزاری المپیاد سلول‌های بنیادی با هدف ترویج و آموزش دانش آموزان مستعد کشور

رییس کمیته علمی المپیاد دانش آموزی گفت: برگزاری المپیاد سلول های بنیادی و طب باز ساختی با هدف آشنایی دانش آموزان مستعد این حوزه و به دو صورت انفرادی و تیمی آزمون‌اش گرفته می‌شود.

پیمان کیهانور رییس کمیته علمی المپیاد دانش آموزی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره المپیاد دانش آموزی سلولهای بنیادی اظهار داشت: دومین دوره المپیاد سلول‌ها بنیادی در مقطع دانش آموزان دبیرستانی در دی ماه برگزار می‌شود و تمام سعی ما این است دوره نهایی امسال را به صورت بین المللی با همکاری وزارت آموزش و پرورش برپا کنیم. 
 
وی بیان کرد: برای برگزاری المپیاد سلول‌های بنیادی در سطح بین الملل پیگیری‌های لازم از اردیبهشت امسال از شورای انقلاب فرهنگی برگزار شده تا این دوره به صورت بین المللی و با حضور گسترده دانش آموزان مستعد این حوزه در سراسر کشور برگزار شود. 
 
کیهانور عنوان کرد: ستاد عموم سلول‌های بنیادی و طب باز ساختی در حال تلاش است تا برای این المپیاد مانند سایر آزمونهای علمی کشوری امتیاز ویژه ای در نظر بگیرد تا نفرات برتر هر رشته بتوانند بدون کنکور در رشته مورد نظر خود به تحصیل بپردازند. 
 
وی ادامه داد: ثبت نام المپیاد سلولهای بنیادی و طب باز ساختی پزشکی همگام با سایر المپیاد های هفت گانه کشور انجام میشود و امکان آن در 4 روز متوالی در دو نوبت صبح و عصر در حوزه های امتحانی در سراسر کشور به صورت همزمان انجام می‌شود. 
 
رییس کمیته علمی المپیاد دانش آموزی بیان کرد: در این دوره از نظر شرط معدل و رشته تحصیلی هیچ محدودیتی وجود ندارد و علاقمندان میـ‌وانند برای ثبت نام و ارسال مدارک به سایت ایسرو مراجعه کنند. 
 
کیهانور گفت: هدف از برگزاری این المپیاد آشنایی بیشتر دانش آموزان با حوزه سلول های بنیاد یو طب باز ساختی در مقطع دبیرستان و راهنمایی است و تمام سعی مسئولان این ستاد این است که این رشته را در بین دانش آموزان ترویج و آموزش دهیم. 
 
وی افزود: خلاقیت و نگرش در موضوع سلول های بنیادی از دیگر اهداف دیگر این المپیاد محسوب می‌شود و در این دوره افراد امتحان علمی گرفته می‌شود 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.