تولیت آستان قدس رضوی؛

اهل بیت عصمت و طهارت(ع) رمز ائتلاف و اتحاد جهان اسلام هستند

تولیت آستان قدس رضوی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) را رمز ائتلاف و اتحاد جهان اسلام دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در گردهمایی 1200 زائر پیاده اهل سنت بارگاه مطهر امام رضا(علیه‌السلام) كه در رواق حرعاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تاكید بر اینكه عشق و محبت به اهل بیت(علیهم‌السلام) تنها منحصر به تشیع نبوده و اهل سنت نیز دلداده این حضرات هستند، تصریح كرد: اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) رمز وحدت و ائتلاف در جامعه اسلامی هستند و به اعتبار عبارت «ائتلفت الفرقه» زیارت جامعه كبیره و بر اساس سیره زندگی ائمه هدی، این حضرات مایه نابودی تفرقه‌ها و ایجاد وحدت در میان مسلمانان محسوب می شوند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به عبارت «انی تارک فیکم الثقلین، ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا، کتاب الله و عترتی اهل بیتی، و انهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض...» در حدیث ثقلین گفت: پیامبر اكرم(ص) در این حدیث می‌فرمایند من میان شما دو چیز گرانبار را به یادگار گذاشته‌ام، که اگر به آنها چنگ بزنید هرگز گمراه نخواهید شد، کتاب خدا و عترتم اهل بیت(علیهم‌السلام) و آنها هرگز از یکدیگر جدا نمی‌شوند تا آن که به من خواهند پیوست.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: متاسفانه امروز ما مسلمانان بسیار حدیث ثقلین را می‌خوانیم، اما در عرصه عمل و اجرا به اندازه كافی به آن پایبند نیستیم؛ آنانی كه دل در گروی پیامبر اكرم(ص) دارند، نمی‌توانند دوستدار كتاب خدا و اهل بیت ایشان نباشند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تاكید بر اینكه مطالعه سیره زندگی حضرات معصومین(علیهم‌السلام) سبب آشكار شدن سیره وحدت آموز این حضرات خواهد شد، ابراز كرد: توحید، قرآن كریم و آموزه‌های اهل بیت(علیهم السلام) عامل سعادت و نجات بشریت است.

اسلام منافع استكبار را به مخاطره انداخته است

وی سیره رضوی را درس آموزی بزرگ برای تمام مسلمانان در طول تاریخ معرفی و عنوان كرد: زیربنای سیره رضوی، دعوت به انسجام، هم دلی، وحدت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی است؛ كسی نمی‌تواند مدعی دوستی حضرت رضا(علیه‌السلام) باشد، اما بر خلاف سیره ایشان رفتار كند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تحولات جهان در دوران پس از جنگ جهانی دوم، اظهار كرد: بعد از جنگ دوم جهانی جریان استکبار به دو قطب بلوک شرق و غرب تبدیل شد و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، نظام استکباری تک قطبی با سه ضلع مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل ایجاد شد كه هیچ قدرتی را در برابر ظلم و غارتگری‌های خود جز اسلام نمی‌دید.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه كرد: اسلام، تنها قدرتی است که نظام استكباری غرب در برابر ظلم‌های خود می-شناسد، بنابراین مبارزه با اسلام، اسلام گرایی، اندیشه دینی و خدا محوری را راهبرد و سیاست اساسی خود قرار داده است.

وی با تأكید بر اینكه ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی یكی از روشهای استكبار برای تضعیف اسلام است، افزود: علمای شیعه و اهل سنت باید به شدت مراقب توطئه‌ها باشند؛ قرآن، پیامبر اكرم(ص) و اهل بیت(علیهم السلام) محور وحدت و راهكار مقابله با توطئه‌های تفرقه افكنانه دشمن است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ایجاد گروهك‌های تروریستی را یكی از راهبردهای استكبار در مقابله با اسلام ناب معرفی و اضافه كرد: اهانت به ساحت قدسی پیامبر اكرم(ص)، به راه انداختن جریان‌های تروریستی و دمیدن بر آتش تفرقه و اختلافات در میان مسلمانان با استفاده از ابزارهای رسانه و دروغ پراكنی از جمله سیاست‌های استكبار برای ضربه وارد كردن به اسلام است.

تولیت آستان قدس رضوی با طرح این سوال كه تجهیزات و تسلیحات نظامی كه فجایع بزرگ انسانی را در عراق و سوریه به بار آورده، توسط چه كسانی به دست گروهك‌های تروریستی تكفیری رسیده است؟ گفت: نظام سلطه بر جهالت و نادانی گروه‌های تروریستی تكفیری سوار شده و با بازیچه قرار دادن آنان، به جوامع اسلامی و ارتش‌های اسلام ضربه وارد می‌كند.

وی تبعیت از استكبار و جریان‌های شیطانی را مایه ارتجاع و عقب گرد جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان كرد: تبعیت از کفار، منافقین و یهود عنود دلیل ارتجاع و ایجاد تفرقه در جوامع اسلامی بوده و تمسك به قرآن و اهل بیت (علیهم‌السلام) مایه اتحاد و انسجام جوامع اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری نه گفتن به استكبار در مقابل دعوت به سازش کاری، کوتاه آمدن و عقب نشینی را از مواضع اصولی، ارزشی و الهی جهاد كبیر خواند و تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران امروز مهمترین جبهه حمایت از مظلومان و مستضعفان عالم در برابر ظلم و ستم استكبار است؛ اگر مسلمانان متحد باشند، قطعا استكبار نیز جرئت نخواهد كرد بسیاری از جنایاتی را كه امروز شاهد آن هستیم انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینكه اتفاقاتی كه در عراق، سوریه و یمن شاهد هستیم، نه تنها با آموزه‌های اسلام بلكه با اصول انسانی نیز ناسازگار است، گفت: بسیاری از مشكلات امروز جهان اسلام، نتیجه دوری از قرآن، سیره اهل بیت(علیهم‌السلام) و نزدیكی به استكبار است.

انتهای پیام//ف.ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.