بدری خبر داد:

ارائه گزارش کارگروه کمیسیون عمران بررسی سانحه قطار روز یکشنبه به مجلس/ دعوت از آخوندی برای حضور در کمیسیون

عضو کارگروه بررسی سانحه برخورد قطار در جاده سمنان _مشهد از ارائه گزارش نهایی این حادثه در روز یکشنبه به مجلس خبر داد.

"صدیف بدری" سخنگوی کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پایان بازدیدهای کارگروه بررسی سانحه برخورد قطار در جاده سمنان _مشهد از محل حادثه گفت: براساس دستور رئیس مجلس از سوی کمیسیون عمران به منظور بازدید از محل حادثه و بررسی موضوع روز گذشته عازم سمنان شدیم.

وی ادامه داد: طی این بازدید با عوامل امدادرسانی صحبت کرده و جلسه‌ای هم با استاندار سمنان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاون سیر و حرکت شرکت راه آهن کشور در این استان برگزار کردیم.

بدری بیان داشت: تمام موارد را از آغاز مشکل تا پایان عملیات امداد و نجات مورد بررسی قرار دادیم و در کنار آن با تعدادی از مصدومان حادثه بستری در بیمارستان و خانواده‌های آنان ملاقات داشتیم و مسائل زمان بروز حادثه و اقدامات بعدی آن را جویا شدیم.

نماینده مردم اردبیل ادامه داد: مصدومان حادثه از اقدامات امداد و نجات مسئولان سمنانی به ویژه از محبت‌های مردم استان سمنان احساس رضایت داشتند.

سخنگوی کمیسیون عمران با بیان اینکه دلجویی از سوی مجلس از مصدومان این حادثه انجام شد، گفت: در نهایت امروز نیز به شرکت راه آهن رفته و بازدیدی از بخش کنترل هوشمند راه آهن داشتیم و از روند شروع و بروز حادثه اطلاع پیدا کردیم.

بدری تاکید کرد: ارزیابی‌های اولیه انجام شده اما بررسی‌های دقیق دیگری نیز باید انجام شود که در نهایت تا پایان هفته گزارش این حادثه جمع‌بندی خواهد شد و گزارش این کارگروه روز یکشنبه آتی به صحن علنی ارائه می‌شود.

نماینده مردم اردبیل در ادامه افزود: همچنین از وزیر راه و شهرسازی و مسئولان دیگر نیز به منظور بررسی‌های بیشتر برای حضور در کمیسیون عمران دعوت بعمل خواهد آمد.

وی با تاکید براینکه ارزیابی اولیه این است که خطای انسانی در بروز این حادثه محرز بوده است، تصریح کرد: عدم کنترل مضاعف و صدور مجوزهای لازم در زمان حادثه موجب این اتفاق ناگوار شده که دستگاه قضایی هم اقدام به بازداشت سه نفر از مسئولان کنترل شیفت قبلی، شیفت زمان حادثه و مسئول مرکز شاهرود کرده و اخیرا هم لوکوموتیوران قطار سمنان- مشهد را دستگیر کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۵
حمایت از وزیر راه بی خاصیتی مجلس بودن مجلس را اثبات می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۵
باید مجلس وزیر راه را کنار بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۵
یعنی با این شدت برخورد لوکوموتیو به عقب قطار جلویی لوکوموتیو ران زنده است؟
آخرین اخبار