اصفهان؛

سفره های ایرانی، فرهنگ گردشگری

جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری به‌عنوان یک فرصت مهم برای توسعه گردشگری به شمار می‌رود که با حضور هنرمندان استان‌های اصفهان، تهران، البرز، قم و مرکزی از 11 تا 13 آذرماه در باغ‌موزه چهل‌ستون برگزار می‌شود.
فریدون اللهیاری افزود: غذای ایرانی در حوزه فرهنگ و تمدن ما از جایگاه خاص و مهمی برخوردار است و در کشور ایران به دلیل تنوع اقلیم و طبیعت، تنوع غذایی زیادی نیز وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه پرداختن به آداب پخت غذای سنتی و اصیل ایرانی سبب حفظ میراث ناملموس و همچنین احیا و معرفی این غذاها به گردشگران داخلی و خارجی می‌شود ادامه داد: جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری فرصت مناسبی برای معرفی این گنجینه ارزشمند است.
الهیاری به اهداف این جشنواره اشاره کرد و گفت: برندسازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری، استانداردسازی واحدهای پذیرایی و رستوران‌ها، ارتقای رفاه و توسعه اقتصادی جوامع محلی، افزایش آمار ورود گردشگر به کشور از جمله اهداف این جشنواره است.
وی ادامه داد: افزایش سطح رقابت در ارائه خدمات گردشگری، معرفی و احیای فرهنگ غذای سالم، مفید و حلال ایرانی، احیا و معرفی خوراک‌های بومی و ملی مهجور و استفاده از آن‌ها در توسعه گردشگری از دیگر اهداف برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در اصفهان است.
کوروش وکیلی دبیر جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری هم گفت: غذا یک زبان مشترک بین انسان‌ها است و سازمان بهداشت جهانی برای پیشگیری از بیماری‌ها، مصرف غذای سالم و متنوع را توصیه می‌کند و کشور ما دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه پخت غذاهای سنتی و اصیل ایرانی با مواد ارگانیک و روش پخت سالم دارد و این جشنواره فرصت مناسبی برای معرفی غذاهای سنتی ایرانی به‌عنوان الگوی غذای سالم است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.