سی‌ان‌ان بررسی کرد:

آینده روابط کوبا-آمریکا پس از مرگ فیدل کاسترو به کدام سمت خواهد رفت؟

سی‌ان‌ان به بررسی چشم‌انداز آینده روابط واشینگتن-هاوانا پس از مرگ رهبر انقلابی کوبا و در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، پرداخت.

سی‌ان‌ان بررسی کرد: آینده روابط کوبا-آمریکا پس از مرگ فیدل کاستروبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی‌ان‌ان با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: پس از درگذشت «فیدل کاسترو»، رهبر انقلابی کوبا، در روز جمعه، روابط میان واشینگتن و هاوانا که اخیراٌ رو به بهبود می‌رفت، وارد مرحله جدیدی خواهد شد. درگذشت کاسترو کمی پس از پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، روی می‌دهد. 

ترامپ در مبارزات انتخاباتی‌اش، تهدید کرده بود در صورت راهیابی به کاخ‌سفید، تلاش‌های «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور فعلی این کشور، را برای عادی‌سازی روابط هاوانا-واشینگتن و از سرگیری مبادلات تجارتی با کوبا، ناکام خواهد گذاشت.  

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا ماه اکتبر، در گفتگو با شبکه محلی سی‌بی‌اس در میامی، اظهار داشت تمام تلاش خود را برای انعقاد یک توافقنامه‌ قوی با کوبا بکار خواهد بست؛ حتی اگر در این راه، وادار به عبور از روابط دیپلماتیکی باشد که به تازگی میان دو کشور برقرار شده است. ترامپ همچنین، در گردهمایی ماه سپتامبر در میامی، بر خلاف مواضع پیشین خود، از تغییرات سیاسی کوبا انتقاد کرد. این در حالی است که سابق بر این، ترامپ از حامیان ازسرگیری روابط میان هاوانا و واشینگتن پس از 50 سال، بود. برای مثال، وی ماه مارس، برای افتتاح یک هتل در کوبا ابراز علاقه‌مندی کرد.

«پیتر کورن بلو»، تحلیل‌گر سی‌ان‌ان، این روزها را «مقطعی حساس» در روابط میان آمریکا و کوبا توصیف می‌کند. سیاست‌های واشینگتن در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ برای مردم کوبا نیز همانند شهروندان دیگر کشورهای جهان، غیرقابل پیش‌بینی‌ است. درگذشت کاسترو نیز بر بیم و نگرانی شهروندان کوبایی در دوران «پسااوباما» افزوده است.    
    
شهروندان کوبایی که مشکلات خود را ناشی از دشمنی آمریکا می‌دانند، به پیروزی کلینتون دموکرات (که دیدگاه‌های مشترکی با اوباما دارد)، ادامه روند بهبود روابط با واشینگتن و لغو تحریم‌های هاوانا، چشم امید دوخته بودند. وزیر امور خارجه سابق آمریکا، سال گذشته در میامی، خواستار لغو تحریم‌های تجاری کوبا شده بود. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار