محمد عبدالسلام: باج‌خواهی آمریکا از عربستان در مسئله یمن افزایش می‌یابد

سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد در مسئله تجاوز به این کشور، آمریکا از عربستان باج‌خواهی می‌کند و این مسئله در آینده بیشتر می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی وی،
سخنگوی جنبش انصارالله یمن دربارۀ نقش آمریکا در بحران این کشور گفت این کشور خود از کشورهای متجاوز به یمن بوده است، نه واسطه‌ای بین نیروهای یمنی و عربستان.   

محمد عبدالسلام شامگاه جمعه (5 آذر) در سخنانی، جنگ با یمن را جنگ آمریکایی-عربستانی دانست و گفت منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن) در این جنگ نقشی ندارد و تاریخ، این جنگ را جنگ آمریکا و عربستان علیه یمن ثبت خواهد کرد که با هدف شکست اراده مردم یمن آغاز شد.

وی همچنین عربستان را مخالف طرح پیشنهادی آمریکا و سازمان ملل در یمن دانست و گفت، آمریکا با وجود اینکه در مسائل یمن به عربستان تکیه می‌کرد، مجبور شد این کشور را کنار بگذارد و مستقیماً وارد مذاکره با طرف‌های یمن شود.

عضو هیئت عالی انصارالله در گفت‌وگوهای یمن در عین‌حال تأکید کرد جنبش انصارالله در توافق مسقط چیزی از دست نداده است و پیش از اجرای مرحلۀ نخست این توافق (توقف حملات و لغو محاصره) با کسی مذاکره نخواهد کرد.

محمد عبدالسلام افزود: «آخرین چیزی که به ما در ارتباط با توافق مسقط گفته‌اند، این است که این توافق به‌منظور امضا، به «منصور هادی» (رئیس‌جمهور مستعفی یمن و طرف مقابل انصارالله) ارائه خواهد شد و طرف‌های درگیر به آن پایبند خواهند بود.»

وی بابیان این‌که توافق اخیر مسقط، طرف مقابل را در شرایط سختی قرار داده است، گفت تا زمانی که طرف‌های درگیر از جمله آمریکا به این توافق پایبند باشند، انصارالله نیز از آن عدول نخواهد کرد. 

سخنگوی جنبش انصارالله به روابط آمریکا و عربستان در امور یمن اشاره کرد و گفت: «آمریکا از عربستان باج‌خواهی می‌کند و چه بسا این باج‌خواهی در آینده بیشتر شود.»

سخنگوی انصارالله تأکید کرد این جنبش حق دارد به هر طریقی که شده از خود در برابر تجاوزگری‌ و دشمنی‌ عربستان و هم‌پیمانانش دفاع کند.

هفتۀ گذشته، جان کری، وزیر خارجۀ آمریکا در اقدامی غیرمنتظره و بدون اطلاعِ طرفِ منصور هادی از آتش‌بس 48 ساعته در یمن خبر داد و آن را مقدمه‌ای برای شروع گفت‌وگوی یمنی-یمنی دانست.

ائتلاف تحت امر عربستان از فروردین 1394 به‌منظور بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و تضعیف جنبش انصار الله، حملات هوایی خود را به این کشور فقیر عربی آغاز کرده است.

در این جنگ تاکنون حدود بیش از 11 هزار و 400 یمنی که بیشترشان غیرنظامی هستند، کشته‌ شده‌اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار