محکوم شدن یک روحانی شیعه عربستانی به زندان

در ادامه سیاست‌های سرکوب‌گرایانه رژیم سعودی علیه شیعیان، یک روحانی عربستانی بدون حضور وکیل مدافع خود در دادگاه، به سه و نیم سال حبس محکوم شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی «مرآت البحرین»، دستگاه قضایی رژیم سعودی یک روحانی شیعی عربستانی را به سه سال و نیم زندان محکوم کرد. 

 طه حاجی، وکیل و حقوق‌دان، در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: دادگاه کیفری روز پنجشنبه گذشته با صدور حکمی «شیخ جعفر آل صویلح» از ساکنان شهرک «الخویلدیه» قطیف را به سه سال و نیم زندان محکوم کرد. 

وی گفت این حکم بر اساس اتهامی صادر شده که با مسئله آزادی بیان ارتباط دارد. 

آل صویلح به علت نوشته‌هایش در فیسبوک متهم شده است. 

حاجی روز چهارشنبه گذشته درباره زمان محاکمه شیخ آل صویلح نوشته بود وی به سرعت محاکمه شد و به هیچ کسی اعم از بستگان وی یا حتی وکیل مدافع یا نماینده وی اجازه حضور در دادگاه داده نشد. 

گفته می‌شود، نیروهای امنیتی عربستان به علل نامشخصی شیخ جعفر آل صویلح را دوازدهم ژوئن ۲۰۱۶ بازداشت کردند، و اطلاعی درباره سرنوشت وی ندادند. 

مناطق قطیف و احساء در عربستان در سال‌های اخیر صحنه بازداشت‌های مستبدانه روحانیون، فعالان و حتی شهروندانی است که سیاسی و جزو فعال نبوده‌اند. این منطقه در روزهای گذشته نیز شاهد حملات گسترده‌ای از این دست بوده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار