افزایش تردیدها درباره صحت نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

افزایش روزافزون آرای مردمی کلینتون، صحت شمارش اولیه آرای انتخاباتی آمریکا را زیر سوال برده است.

افزایش تردیدها درباره صحت نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان،‌ با ادامه شمارش آرای مردمی در ایالت‌های مختلف آمریکا، برتری هیلاری کلینتون نامزد شکست خورده دموکرات‌ها بر دونالد ترامپ رقیب جمهوری‌خواه خود به 1.82 میلیون رای رسید. این در حالی است که پس از شمارش اولیه آرا در روز انتخابات،‌ اختلاف رای این دو در حدود 300 هزار رای گزارش شده بود. 

بر اساس آخرین آمار ارائه شده،‌ تا بعد از ظهر دیروز (چهارشنبه)،‌ کلینتون تعداد 63964956 رای و ترامپ 62139188 رای در انتخابات هشتم نوامبر (18 آبان) به دست آورده‌اند. با این وجود، ترامپ به دلیل پیروزی در اکثر ایالت‌های تعیین‌کننده و کسب آرای الکترال بیشتر همچنان رئیس جمهور منتخب آمریکا به شمار می‌رود. در تاریخ انتخابات آمریکا این پنجمین بار است که برنده آرای مردمی در انتخابات شکست می‌خورد.

اما اختلاف رای کلینتون و ترامپ در انتخابات امسال و افزایش مداوم آرای مردمی او باعث شده است گروهی از فعالان سیاسی حزب دموکرات از کلینتون بخواهند خواستار بازشماری آرای مردمی در برخی از ایالت‌های تعیین‌کننده شود. 

«ال‌گور» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2000 نیز با وجود آرای مردمی بیشتر نسبت به جرج بوش در یک رقابت جنجالی با رای دادگاه عالی نتیجه انتخابات را به رقیب جمهوری‌خواه خود واگذار کرد اما برتری او نسبت به جرج بوش در آرای مردمی 544 هزار رای بود. به همین دلیل، با توجه به اینکه از دو هفته پیش تاکنون شمار آرای مردمی کلینتون روز به روز افزایش یافته است،‌ برخی کارشناسان اکنون صحت شمارش اولیه آرا در ایالت‌های مختلف آمریکا را مورد تردید قرار داده‌اند.

در همین ارتباط، روز گذشته تعدادی از چهره‌‌های دانشگاهی و وکلای حقوقی با طرح احتمال تقلب یا هک شدن نتایج آرا در برخی ایالت‌های تعیین‌کننده از نامزد شکست‌خورده دموکرات‌ها خواستند از درخواست آنها برای بازشماری آرا در این ایالت‌ها حمایت کند. گروهی از کارشناسان و متخصصان علوم رایانه نیز اعلام کردند به شواهدی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد در سه ایالت سرنوشت‌ساز ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا احتمال هک و یا تقلب در نتایج آرای انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد. این متخصصان به کلینتون توصیه کردند دست‌کم در این سه ایالت خواستار بازشماری آرای انتخاباتی شود.

تا این لحظه ستاد انتخاباتی کلینتون تمایلی به این درخواست از خود نشان نداده است؛ اما گفته می‌شود که «جیل استاین» نامزد ریاست جمهوری حزب سبز آمریکا نیز با ابراز شگفتی از پیروزی قاطعانه ترامپ در ایالت‌های میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا از کلینتون خواسته است خواستار بازشماری آرا شود. 

ترامپ که در طول مبارزات انتخاباتی همواره با ناسالم خواندن نظام انتخاباتی آمریکا،‌ به هوادارانش درمورد احتمال تقلب گسترده در انتخابات هشدار می‌داد، تا این لحظه در برابر این اظهارات واکنشی از خود نشان نداده است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۵
بازی ادامه دارد ..........
انشاء الله عاقبت به مصلحت مسلمین و جهان اسلا و انقلاب اسلامی خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۵
دیدن احتمالا نمیتونن به نظام انتخاباتی کشورشون گیر بدن و بگن تقلب از سوی دستگاه اجرای بوده ، بخاطر همین هک رو بهانه کرده اند وگرنه خودشون زیر سوال میرن
آخرین اخبار