اعتراض به تقلب در انتخابات فرمانداری آمریکا

فرماندار ایالت کارولینای شمالی مدعی شد در جریان انتخابات فرمانداری‌ها تقلب شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل؛ "پت مک‌کروری"، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت کارولینای شمالی، مدعی است دست‌کم در انتخابات 50 ناحیه از 100 ناحیه این ایالت تقلب صورت گرفته و فرصت برای پیروزی "روی کوپر" رقیب دموکرات او در انتخابات فرمانداری مهیا شده است.

گزارش "نیوز اند آبزرور" نشان می‌دهد کوپر با اختلاف یک درصدی تا به اینجای کار موفق به شکست دادن مک‌کروری شده است. این انتخابات دو هفته پیش همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد و ناحیه‌های مختلف کارولینای شمالی به مرور در حال اعلام نتایج شمارش آرا هستند. تا این لحظه نتایج اعلام شده با واکنش تند مک‌کروری مواجه شده و او حاضر به پذیرش آن نیست.

مک‌کروری مدعی شده است آرای افراد فوت شده، جنایتکاران و محکومان قضایی و اشخاصی که در دیگر ایالت‌ها نیز رای داده بودند، در انتخابات فرمانداری کارولینای شمالی گنجانده شده است.

"ریکی دیاز"، سخنگوی کمپین مک‌کروری، در این باره گفت: چرا "روی کوپر" تا این اندازه بر روند انتخابات تاکید و نظارت داشت؟ آیا غیر از این است که او به آرای جعلی برای پیروزی نیاز داشت؟ 

کمپین انتخاباتی کوپر در واکنش به این اتهامات اعلام کرد وی باید به نتیجه انتخابات احترام بگذارد.

"مورگان جکسون"، مقام ارشد کمپین کوپر، در این باره گفت: وقتی در ایالتی جمهوری‌خواه مانند کارولینای شمالی مردم به یک فرماندار جمهوری‌خواه رای نمی‌دهند به این معناست که کار وی اینجا تمام شده است. وقت آن رسیده بود تا جلوی هدر رفتن پول مالیات‌دهندگان گرفته شود. مک‌کروری باید یاد بگیرد مردم کارولینای شمالی را بالاتر از منافع شخصی خود قرار دهد.

دست‌کم در 8 منطقه شهری کارولینای شمالی که همگی جمهوری‌خواه هستند، مک‌کروری نتوانست اکثریت آرا را به دست آورد. کار شمارش آرا در چندین بخش دیگر ادامه دارد و تا اوایل هفته آینده نتایج آن اعلام خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود در پایان شمارش آرا، اختلاف رای کوپر و مک‌کروری کمتر از 10 هزار عدد باشد و به این ترتیب مک‌کروری می‌تواند درخواست شمارش مجدد آرا را ارائه دهد. تا اینجای کار، کوپر با 6 هزار و 600 رای از مک‌کروری پیش است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار