رای دهندگان آمریکایی به دنبال تغییر هستند

نظرسنجی ها نشان می دهد اکثریت رای دهندگان آمریکایی خواهان تغییر نظام انتخاباتی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ووکس، نتایج نظرسنجی موسسه سیویس آنالتیکس نشان می دهد، کثریت کسانی که در انتخابات 2016 آمریکا شرکت کرده اند، خواستار لغو نظام انتخاباتی مبتنی بر کالج های الکترال هستند.

با توجه به اینکه هیلاری کلینتون توانست در انتخابات اخیر آمریکا بیش از دو میلیون رای بیشتر از دونالد ترامپ به خود اختصاص دهد و برای دومین بار در تاریخ آمریکا، یک کاندیدای حزب دمکرات به رقم آرای مردمی بیشتر نتوانست رئیس جمهور آمریکا شود، این تعجب آور نیست که تلاش ها برای لغو نظام انتخاباتی مبتنی بر نظام کالج های الکترال پس از این انتخابات، ابعاد گسترده تری به خود بگیرد.

در این راستا، در تلاشی برای لغو نظام کالج الکترال و تخصیص آرای مردم به برنده انتخابات، سناتور باربارا باکسر نماینده حزب دمکرات از ایالت کالیفرنیا، اصلاحیه را در زمینه بندهای مربوط به انتخابات در قانون اساسی آمریکا مطرح کرده است که بر اساس آن رئیس جمهور باید با رای مردم انتخاب شود. با طرح این اصلاحیه، به نظر می رسد، تلاش ها برای لغو این نظام انتخاباتی شتاب بیشتری به خود گرفته است.

در این راستا، نظرسنجی اخیر موسسه سیویس آنالتیکس که به عنوان یک مرکز سنجش علمی آراء وابسته به دموکرات ها که در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2012 اوباما، تاسیس شد ، اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی هایی که در انتخابات سال 2016 شرکت کرده اند، خواهان یک تغییر در این نظام انتخاباتی هستند.

در مقدمه سئوال مطرح شده از سوی سیویس آنالتیکس به پاسخ دهندگان آمده است: هر چهار سال یک بار، رئیس جمهور آمریکا از سوی کالج های الکترال، بسته به تعداد آرای هرکدام از اعضای ای کالج ها  به نامزدهای حاضر در ایالت های مختلف بر اساس تعداد اعضای این کالج ها در هر ایالت و نه تعداد آرای مردم در سراسر کشور انتخاب می شود.

در انتخابات گذشته، بیشتر مردم به هیلاری کلینتون نامزد حزب دمکرات رای دادند، اما کالج های الکترال رای بیشتری را به دونالد ترامپ دادند و وی بر کلینتون غلبه کرد، آیا با این وصف به نظر شما ما نباید رئیس جمهور را بر اساس میزان رایی  که مردم به او می دهند و نه تعداد آرای کالج های الکترال انتخاب کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار