محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی از سوی سازمان ملل

سازمان ملل تصمیم رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک سازی در شرق بیت المقدس را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت 500 واحد مسکونی جدید در شرق بیت المقدس ­را محکوم کرد.

نیکلای ملادینوف فرستاده ویژه سازمان ملل در خاورمیانه روز چهارشنبه تصمیمات اخیر تل‌ آویو برای ادامه­ ساخت شهرک های ­جدید صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن را محکوم کرد و از این رژیم ­خواست فعالیت های غیرقانونی خود را متوقف سازد.

ملادینوف در نشست شورای امنیت سازمان ­ملل تحولات اخیر در فلسطین اشغالی را بسیار نگران کننده خواند.

نیکلای ملادینوف گفت بار دیگر از مقامات­ اسرائیل ­می خواهم به درخواست های مکرری که ­برای توقف ساخت و سازهای غیرقانونی واحد های مسکونی در اراضی اشغالی کرانه باختری رود اردن از جمله در مناطق شرق بیت المقدس­ مطرح می شود، توجه کنند.

بر اساس گزارش یک سازمان غیر دولتی، دولت اسرائیل روز چهارشنبه و در اولین گام ­پس از پیروزی دونالد ترامپ در­ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، طرحهای ­ساخت 500 واحد مسکونی جدید در یکی از شهرک های یهودی نشین در شرق بیت المقدس را دوباره آغاز کرده است.

اسرائیل درسال 1967 شرق بیت المقدس را اشغال­ و آن را ضمیمه خاک فلسطین اشغالی­ کرد، اقدامی که با مخالفت و ­محکومیت ­جامعه جهانی رو به رو شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار