ساری؛

كاهش شاخص‌های مصرف قند، نمك و چربی با برچسب‎گذاری

با برچسب‎گذاری فرآورده‎های غذايی شاخص‌های مصرف قند، نمك و چربی کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مهندس سعيدرضا رضايی دبير كميته كشوری برچسب‎گذاری مواد غذايی، آشاميدنی آرايشی و بهداشتی در دومين همايش ملی برچسب‎گذاری فرآورده‎های غذايی و آرايشی بهداشتی در بهشهر با بيان اينكه كاهش شاخص‌های قند، نمك و چربی از پيامدهای خوب است، گفت: كاهش بيماری‌ها و افزايش سطح ايمنی سلامت مصرف‎كننده نيز به اطلاع‌رسانی بيشتر نياز داشت كه تاكنون موفقيت‎آميز بود.

وی با بيان اينكه اطلاعات اضافه به فرهنگ برچسب‌خوانی لطمه می‎زند افزود: حذف اطلاعات و تصاوير گمراه كننده بايد در برچسب‎گذاری رعايت شود.

دبير كميته كشوری برچسب‎گذاری مواد غذايی، آشاميدنی، آرايشی و بهداشتی با اشاره به مصوباتی كه در زمينه ليبل‎ها صورت گرفته است گفت: مهمترين مصوبات، همراهی صنعت بود تا ليبل‎های مشخص‎شده را چاپ كنند كه به دو نوع ليبل‎های چاپ داخل و وارداتی از سوی شركت‌های معتبر خارجی تقسيم می‎شود كه هر دو بايد نظارت شود.

رضايی افزود: در آينده‎ای نزديك جشنواره برچسب‎خوانی بين مسئولان فنی غذا و داروی سراسر كشور انجام می شود و آثار ارسالی به دانشگاه مربوطه برای اصلاح وضعيت موجود برچسب‎گذاری در سطح كشور صورت می گيرد.

مديركل نظارت و ارزيابي فرآورده‎های مواد غذايی، آشاميدنی، آرايشی و بهداشتی گفت : صدور پروانه ساخت، مجوز تأسيس و بهره‎برداری نبايد هدف اصلی باشد تا اگر كمرنگ يا اتوماسيون شود، هدف نيز كمرنگ شود.

دكتر جنت با اشاره به وجود ۳ هزار بازرس حوزه غذا و دارو در كشور، اين تعداد را كافی ندانست و گفت: تنها در مازندران ازآغاز امسال تاكنون ۶۰ هزار بازرسی انجام شده است .

در اين همايش حدود ۱۰۰ نفر از كارشناس و ناظران غذا و داروی كشور حضور دارند و تا فردا ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.