آمریکا مشاور ابوبکر بغدادی را تحریم کرد

آمریکا سه عضو داعش از جمله مشاور ابوبکر بغدادی و یک شبه نظامی فرانسوی متهم به طراحی حملات تروریستی 2015 پاریس را تحریم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم هایی را علیه «عبدالله احمد المشدانی،» یکی از اعضای ارشد داعش و مسئول اعضای خارجی و انتقال بمب گذاران انتحاری، اعمال کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد عبدالله احمد المشدانی یکی از رهبران عراقی داعش است که مسئولیت ورود اعضای خارجی را به این گروه تروریستی، سکونت آنان و انتقال بمب گذاران انتحاری از سوی داعش را بر عهده داشته است.

وزارت خارجه آمریکا افزود: بنا به گزارش‌ها، وی همچنین مشاور ابوبکر
بغدادی، سرکرده اصلی داعش است.

آمریکا همچنین عبدالله هیمیچ ملقب به ابوسلیمان، تبعه فرانسوی متولد مراکش، متهم حملات نوامبر 2015 در پاریس از سوی داعش را نیز، در فهرست تحریم‌های خود جای داده است.

در این بیانیه آمده است: هیمیچ، گردان طارق بن زیاد را در سال 2015 تشکیل داد. این گردان یک شبکه تروریستی خارجی اروپایی است که عوامل حملات داعش در عراق و سوریه و سایر کشورها را فراهم کرده است.

این بیانیه افزود: هیمیچ در طراحی حملات پاریس در سال 2015 و حملات بروکسل در سال 2016 دست داشته است.

آمریکا همچنین باسیل حسن، یک تبعه دانمارکی متولد لبنان را که متهم به طراحی عملیات خارجی داعش و قتل یک نویسنده دانمارکی است، تحریم کرد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار