حضور گسترده افغانستانی‌های مقیم مسکو در سوگواری اربعین

سوگواری اربعین در مسکو با حضور مسلمانان کشورهای ایران، افغانستان، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان برگزار شد.

حضور گسترده افغانستانی‌های مقیم مسکو در سوگواری اربعینبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سوگواری اربعین در مسکو پایتخت روسیه با حضور شمار زیادی از مسلمانان کشورهای مختلف به ویژه ایران، افغانستان، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان زیر پرچم حرم امام حسین (ع) اهدایی از کربلا برگزار شد.

در نخستین بخش از این آئین که پس از نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد خاتم الانبیا (ص) سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، پرچم حرم حضرت اباعبدالله حسین (ع) رونمایی و با آئین ویژه‌ای برای تبرک جویی سوگواران نصب شد.

مهدی انصاری قمی مدرس حوزه در تبیین قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و آسیب شناسی جامعه در صدر اسلام گفت: جهل یکی از بزرگ‌ترین دلایل بی توجهی به آموزه های اسلامی و اهل بیت بود که سبب شد بزرگترین جنایت تاریخ بشریت در کربلا رقم بخورد.

انصاری قمی اظهار کرد: افزون بر جهل، دنیا دوستی و وعده های بسیار به فرماندهان سپاهیان دشمن سبب شد، آنان به روی عزیزترین عزیزان حضرت رسول (ص) تیغ بکشند و با اینکه می دانستند کار باطل انجام می دهند، از آن رویگردان نشدند.

مدرس حوزه تاکید کرد: با وجود این جاهلیت و دنیا دوستی و همچنین اعمال بدترین بی رحمی ها در طول انتقال کاروان اسیران از یک شهر به شهر دیگر، مدت کوتاهی نگذشت که حقانیت قیام حضرت امام حسین (ع) و یارانش با خطابه آتشین حضرت زینب (س) مقابل یزید و سخنرانی حضرت امام سجاد (ع) در مسجد، ارکان حکومت را به لرزه در آورد.

انصاری قمی در پایان گفت: اکنون پس از گذشت قرن ها، میلیون ها نفر با شوق زیارت حضرت امام حسین (ع) پای پیاده راهپیمایی اربعین را انجام می دهند و بزرگترین حماسه پیروی از قیام علیه ظلم را برپا می دارند.

در بخش دیگری از مراسم نیز مداحان با وقایع خوانی روز عاشورا و همچنین کاروانیان اسرا، یاد قیام سیدالشهدا (ع) و یاران آن حضرت را گرامی داشتند.

از سوی دیگر، مراسم اربعین در حسینیه شیعیان جمهوری آذربایجان مسکو نیز با حضور شمار زیادی از مسلمانان این جمهوری و کشورهای دیگر برگزار شد و سخنرانان با اشاره به گستردگی فرهنگ عاشورا و اربعین در جامعه اسلامی، بر اهمیت پاسداشت از این فرهنگ و انتقال آن به نسل جوان تاکید کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار