پایان مسابقات کتابخوانی از عاشورا تا اربعین در کابل

مجمع مکاتب خصوصی «هم‌اندیشان» که مسابقات کتاب خوانی "از عاشورا تا اربعین" را برگزار کرده بود، امروز با برتری لیسه‌های فرزانگان، اتحاد و العلم خاتمه یافت.

پایان مسابقات کتابخوانی از عاشورا تا اربعین در کابلبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «سید عبدالحکیم موسوی» مسوول مجمع مکاتب خصوصی همه اندیشان در این باره گفت که هدف از برگزاری این مسابقات رشد و ترقی شاگردان این مکاتب می باشد تا بتوانند از این طریق آگاهی شان نسبت به مسایل دینی و اسلامی بیشتر شود.

وی اضافه کرد که کتاب های این مسابقه یکماه قبل میان ۸ مکتبی که زیر مجمع مکاتب همه اندیشان قرار دارد، توزیع شده بود که از این میان ۱۵۰ شاگرد در این مسابقه اشتراک ورزیده بودند.

او گفت که در این مسابقه شاگردان لیسه های خصوصی فرزانه گان، اتحاد نمبر یک و لیسه العلم توانستند مقام های اول تا سوم را کسب کنند و برای مکاتب شان جوایز کسب کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید عندلیب ضیایی، مسوول لیسه عترت در این باره گفت که در جهان ارتش ها در هر کشوری، در میدان مبارزه مقابل دشمنان شان ازدستگاه های تبلیغاتی و نیروی نظامی کار می گیرند همانطور بنی امیه در برابر امام حسین (ع) همین کار را کردند.

وی ادامه داد که در قیام خونین حادثه کربلا بنی امیه با ۳ هزار نیرو توانست به تبلیغات علیه امام حسین علیه السلام شروع کند و بلاخره با همین تبلیغات ۳۰ هزار لشکر را در مقابل سید الشهدا (ع) بسیج کرد و امام حسین (ع) را به شهادت رساند.

او اضافه کرد که بعد از عاشورا نیز دو نیروی دستگاه تبلیغاتی از سوی بنی امیه تشکیل شد اما خوشبختانه موفق به تبلیغات علیه امام حسین (ع) نشدند و پیام آوران سید شهدا (ع) و حضرت زینب (س) توانست که با سخنرانی ها و تبلیغات در مجالس موفق شود که پیام واقعی قیام سید الشهدا را به تمام مردم بازگو کند.

وی در اخیر از دانش آموزان و والدین شان خواست که راه امام حسین (ع) و حضرت زینب کبری (س) ادامه دهند و تا بتوانیم در مقابل دشمنان اسلام که تبلیغات وسیعی را به راه انداختن، به شکست مواجه کنیم.

آوا نوشت: مجمع مکاتب خصوصی همه اندیشان در سال ۱۳۹۱ از سوی مدیران لیسه های عترت، فرزانه گان، اتحاد نمبر یک، اتحاد نمبر دو، العلم، بخوان و بدان، ارشد و باب الوایج تاسیس شد و تا بتوانند از این طریق به فعالیت های درسی شان ادامه دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار