شبکه تلویزیونی ای پی تی ان؛

«بزرگترین تجمع انسانی جهان» در کربلای معلا

زیارت اربعین، بزرگترین اجتماع انسانی شناخته شده در دنیاست که هر ساله نزدیک به بیست میلیون نفر را بسیج می کند.

«بزرگترین تجمع انسانی جهان» در کربلای معلابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تلویزیون ای پی تی ان در گزارشی از کربلای معلا ورود سیل خروشان عاشقان امام حسین (ع) را به این شهر مقدس در عراق به تصویر کشید. 

بر این اساس، خیل عظیم زائران و مسلمانان شیعه که برای شرکت در مراسم عزاداری اربعین راهی شهر مقدس کربلا در عراق هستند، همچنان  ادامه دارد. اربعین مصادف با چهلمین روز پس از شهادت امام حسین (ع) نوه ی پیامبر اسلام (حضرت محمد (ص) است. 

زیارت اربعین، بزرگترین اجتماع انسانی شناخته شده در دنیاست که هر ساله نزدیک به بیست میلیون نفر را بسیج می کند. 

تدابیر امنیتی شدیدی در کربلای معلا برقرار است چرا که تروریست ها بارها زائران را هدف قرار داده اند. تازه ترین نمونه ی آن هم روز دوشنبه ی گذشته زمانی اتفاق افتاد که پنج نفر بر اثر انفجار خودرو بمب گذاری شده جان باختند و شش تن دیگر نیز زخمی شدند. 

ابو فاطمه ، زائری که از شهر نجف به کربلا آمده است گفت: « من  روز اربعین از نجف بویژه برای زیارت امام حسین (ع) می آیم. اوضاع امنیتی خیلی خوب است. خدا را شکر، غذا و همه چیز خوب است.» 

محمود ، زائری که از بحرین آمده نیز گفت: « اسم من محمود است. از بحرین آمده ام. با خودروی شخصی برای زیارت امام حسین (ع) می آیم. اوضاع امنیتی در عراق خیلی خوب است. مردم عراق هم غذا و دارو و هر چه بخواهم برایم فراهم می کنند.»

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۵
سال ها گفتيم ما مي توانيم باورشان نميشد حالا چشم هاي خود را بهتر باز كنند و اين تصاوير را ببينند وبياد بسپارند هر وقت ايران گفت ما ميتوانيم ديگر ترديد بخود راه ندهند و بپذيرند
آخرین اخبار