استقبال کویت از مواضع ایران در نشست نفتی دوحه

وزارت نفت کویت ضمن ابراز رضایت از نتایج رایزنی های به عمل آمده در نشست نفتی دوحه ، از مواضع ایران درباره تولید نفت استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه الرای ؛ وزارت نفت کویت ضمن ابراز رضایت از نتایج رایزنی های به عمل آمده در نشست نفتی دوحه و مذاکره اعضای اوپک، حمایت خود را از تصمیمات این نشست اعلام و از مواضع ایران درباره تولید نفت استقبال کرد.

"طلال العذبی" معاون وزیر نفت کویت در گفت و گو با خبرنگاران خاطر نشان کرد: کویت امیدوار است نتایج نشست دوحه تاثیر مثبتی بر مذاکرات نفتی که اواخر ماه جاری میلادی در وین برگزار خواهد شد، داشته باشد. 

وی افزود: کویت از تصمیمات این نشست حمایت می کند. اوپک گزارشی در زمینه کاهش تولید نفت در بازارهای جهانی ارایه کرده و اعضای آن بر ادامه فعالیت کمیته تشکیل شده برای بررسی روند کاهش تولید، تاکید می کنند. 

معاون وزیر نفت کویت گفت: در نشست دوحه هیات ایرانی با درک مناسب شرایط حاکم بر بازارهای جهانی، آمادگی خود را برای تعامل با دیگر اعضای اوپک اعلام کرده است. هیأت روسیه نیز مواضع مثبتی در زمینه اقدامات لازم برای افزایش بهای نفت اتخاذ کرده بود. 

اعضای اوپک روز 28 سپتامبر (7مهر) در الجزایر توافق کردند، عرضه نفت را محدود کنند و در عین حال برای سه کشور لیبی، نیجریه و ایران که سطح تولید نفت آنها به دلیل جنگ یا تحریم کاهش یافته است، استثناهایی قایل شوند. جزئیات توافق قرار است در نشست وزیران 30 نوامبر (دهم آذر) نهایی شود. 

از زمانی که وزیران نفت 14 کشور عضو اوپک در نشست اواخر سپتامبر گذشته در الجزایر از عزم خود برای امضای توافقنامه درباره کاهش میزان عرضه نفت خام این سازمان خبر دادند بهای نفت در بازارهای جهانی با نوساناتی همراه بوده است.

هم‌اکنون اوپک در حال نزدیک شدن به نهایی کردن اولین توافق کاهش تولید به این سازمان از سال 2008 تاکنون است. 

اکثر کشورهای عضو اوپک آماده کاهش عرضه نفت خود به بازار جهانی هستند و بنا به اعلام منابع آگاه قرار است پیشنهاد جدیدی را به ایران ارائه دهند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار