ویک: سران کشورهای اروپایی از موضع ترامپ در برابر روسیه نگرانند

وب‌سایت ویک نوشت نگرش دونالد ترامپ نسبت به روسیه و اقدامات احتمالی وی موجب نگرانی سران کشورهای اروپایی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب‌سایت "ویک" در مطلبی نوشت: ترزا می – نخست وزیر انگلیس – و دیگر سران کشورهای اروپایی از دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – درخواست خواهند کرد تحریم‌ها علیه روسیه را حفظ کند.

در سال 2014، آمریکا و اتحادیه اروپا به بهانه ورود روسیه در تنش‌های شرق اوکراین، تحریم‌هایی را علیه مسکو وضع کردند.

با این‌حال، دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری، درباره اهمیت نقش ناتو پرسش‌هایی را مطرح کرد و اظهار امیدواری کرد روابط نزدیک‌تری میان مسکو و واشینگتن برقرار شود.

باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – در یک کنفرانس خبری همراه با آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – از ترامپ درخواست کرد در صورتی که روسیه از آنچه وی "ارزش‌ها و هنجارهای بین‌المللی" خواند سرپیچی کند، با این کشور مقابله شود.

علاوه بر این، روسیه قصد دارد از عضویت در دیوان بین‌المللی کیفری خارج شود. وزارت خارجه روسیه این نهاد را "بی‌فایده" خواند و اعلام کرد در 14 سال عمر آن، این دیوان تنها 4 حکم صادر کرده است در حالی که میلیاردها دلار هزینه را متحمل کشورهای عضو آن کرده است.

حال برخی از کشورهای آفریقایی، مانند آفریقای جنوبی، بروندی و گامبیا نیز اعلام کرده اند خواستار جدایی از این دیوان هستند. همچنین کنیا، گامبیا و اوگاندا نیز هشدار داده اند دست به چنین اقدامی خواهند زد. "رودریگو دوترته" – رئیس جمهور فیلیپین – نیز از احتمال پیروی از اقدامات روسیه گفته است. این مسائل موجب نگرانی کشورهای غربی شده است.

همچنین، ترامپ در تبلیغات انتخاباتی‌اش بارها به ائتلاف‌های نظامی حمله کرد و گفت آمریکا به یاری متحدی که هزینه‌هایش را به واشینگتن پرداخت نکرده است نخواهد رفت. در حال حاضر، آمریکا 70 درصد هزینه‌های ناتو را متقبل می‌شود. کشورهای اروپایی از این موضع ترامپ واهمه دارند و معتقدند تضعیف ناتو می‌تواند نفوذ نظامی روسیه را در جهان افزایش دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار