اوباما و آخرین روزهای تکیه بر مسند قدرت؛

آخرین دیدار اوباما و سران اروپایی در برلین

باراک اوباما در آخرین سفر دوران ریاست‌جمهوری‌اش به برلین با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، دیدار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله؛ باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، در سفر خود به برلین با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، دیدار کرد. انتظار می رود این دو مقام سیاسی در دیدار خود درباره دونالد ترامپ، ولادیمیر پوتین و سوریه به بحث نشسته باشند. 

بر اساس اطلاعات به دست آمده از یک منبع آگاه، اوباما در نظر دارد امروز به گفت و گو با مرکل پرداخته و سپس در کنفرانسی خبری به بحث در خصوص مساله سوریه بپردازد.

سران سایر کشورهای اروپایی و اوباما روز جمعه درباره تمدید مدت زمان تحریم های بین المللی علیه روسیه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

در همین حال ترامپ به آغاز مجدد روابط دیپلماتیک میان آمریکا و روسیه اشاره کرده و به همین دلیل تردیدهای بسیاری در خصوص آینده تحریم های جدید علیه روسیه ایجاد شده است.

یک مسئول دولتی آلمان به منابع خبری اعلام کرد که برنامه مورد نظر در این مذاکرات، تمدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه است. سران کشورهای اروپایی خواستار شفافیت مواضع ترامپ هستند. ترامپ هفته گذشته پس از دیدار با اوباما اظهار کرد ارتباطش را با جهان، از جمله ناتو، حفظ خواهد کرد. 

مسئولان اروپایی اظهار نگرانی کرده اند که روسیه در فرصت قبل از آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، موج جدیدی از مبارزه را در سوریه و اوکراین آغاز کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار