لاوروف: گفتگوی تلفنی ترامپ و پوتین نشان‌دهنده تفاهم سیاسی دو طرف است

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد بنظر می‌رسد رئیس جمهور این کشور و رئیس جمهور منتخب آمریکا برای حل مشکلات جهانی، تفاهم سیاسی دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، اعلام کرد تماس تلفنی اخیر رئیس جمهور کشورش و رئیس جمهور منتخب آمریکا نشان‌دهنده تفاهم سیاسی میان دو طرف است.

وی طی مصاحبه ای در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اَپک در پرو تصریح کرد ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در این تماس تلفنی در خصوص همکاری های دو جانبه و همکاری در زمینه حل مسائل جهانی و منطقه‌ای گفتگو کرده‌اند.

وزیر خارجه روسیه افزود به نظر می‌رسد دو طرف علاوه بر تفاهم سیاسی، اراده سیاسی در جهت همکاری‌های دو جانبه و همکاری برای حل مشکلات جهانی و منطقه‌ای را دارند.

لاوروف در خصوص توصیه باراک اوباما به ترامپ در زمینه لزوم ادامه مقابله با روسیه در زمینه مسائل مغایر با قوانین بین المللی ابراز تاسف کرد و افزود: باراک اوباما به جای این که توصیه‌های مثبت در زمینه حل مشکلات داخلی آمریکا و توسعه روابط خارجی در پایان دوره ریاست جمهوریش ارائه کند، توصیه‌های منفی ارائه می‌کند.

وی  گفت :«پوتین و ترامپ در این تماس تلفنی اعلام کرده‌اند روابط روسیه و آمریکا  (در حال حاضر) بسیار نامناسب است و شاید اوباما خواستار تداوم این وضع باشد ،اما اطمینان دارم که این وضع با منافع مردم آمریکا و مسائل و مشکلات جهانی مغایرت دارد.»

گفته می‌شود لاوروف با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز در خصوص حل بحران سوریه گفتگو کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار