کرمان؛

اربعین بزرگترین گردهمایی مسلمانان عالم و جهان است

امام جمعه کرمان گفت: کوشش برای اداره خانواده نوعی دیگر جهاد است که مورد تایید و تاکید خداوند است.

اربعین بزرگترین گردهمایی مسلمانان عالم و جهان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه های نماز جمعه امروز  از عشق به امام حسین (ع) در دل مسلمانان به عنوان نعمتی بزرگ یاد کرد و گفت: باید قدر این نعمات را بدانیم.

 آیت الله جعفری به حضور پرشور مسلمانان جهان در راهپیمایی و همایش بزرگ اربعین اشاره کرد و افزود: اربعین بزرگترین گردهمایی مسلمانان عالم و جهان است.

وی بیان کرد: همایش راهپیمایی اربعین سال جاری ظاهرا به نحو دیگری رقم خواهد خورد و یک میلیون و 400 هزار نفر از ایران برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حضور یافته اند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان همچنین گفت: شنبه 29 آبان آغاز هفته بسیج است و اهمیت بسیج برای همه ما روشن است.

وی به فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد بسیج اشاره کرد و افزود: امام فرمودند بسیج لشکر مخلص خداست.

آیت الله جعفری اظهار کرد: اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن کشور دور خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وقایع روزهای پایانی ماه صفر اشاره کرد و گفت: رحلت جانگداز رسول مکرم اسلام (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام هشتم امام رضا (ع) از جمله این وقایع است.

وی با بیان اینکه ایمان روی چهار ستون یقین، صبر، جهاد و عدل قرار دارد، افزود: جهاد به معنای جهد و کوشش کردن و در راه حق، فداکاری و ایثار کردن است.

امام جمعه کرمان گفت: جهاد با جان مصداق روشن جهاد در راه خداست چنانچه حضرت علی (ع) مسلمانان را برای جهاد در راه خدا تشویق می کند.

وی جهاد با قلم را نوعی دیگر از جهاد معرفی و تصریح کرد: اگر افرادی در جامعه اسلامی مسائلی را به وجود آوردند، نباید سکوت کرد و حرف حق را مطرح کرد.

آیت الله جعفری از جهاد با مال به عنوان نوع دیگر جهاد یاد کرد و گفت: مردم در جنگ تحمیلی از مال خود نیز گذشتند و جنگ را اداره کردند.

وی بیان کرد: کوشش برای اداره خانواده نیز نوع دیگر جهاد است که مورد تایید و تاکید خداوند است.

امام جمعه کرمان مهمترین جهاد را مبارزه با نفس اماره خواند و افزود: جهاد زنان و مردان در منزل و امور خانه به کاهش آمار طلاق و پایداری کانون گرم خانواده می انجامد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.