کرمان؛

مراجعه روزانه ۴۰۰نفر به کمپ های غربالگری دیابت

دبیر کانون سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کمپین دیابت در کرمان راه اندازی و چندین کمپ در نقاط مختلف کرمان برپا شده که تا 28 آبان ماه جاری فعالیت می کنند.

مراجعه روزانه ۴۰۰نفر درکمپ های غربالگری دیابتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان٬محمد پیروزان گفت:  در این کمپ ها یکسری غربالگری ها، تست ها و آزمایش هایی انجام می شود و در صورت نیاز افراد را به آزمایشگاه معرفی می کنیم تا آزمایش دقیق تری انجام دهند.

وی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با یکی از آزمایشگاه های کرمان تصریح کرد: تمامی این آزمایش ها در کمپ و حتی آزمایشگاه به صورت رایگان انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون کمپ های چهارراه طماسب آباد، میدان مشتاق، چهارراه شفا و دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حال خدمات رسانی به مردم است و در پایان، یک مشاوره نهایی و کلی به مردم ارائه می شود.

دبیر کانون سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: وضعیت افراد از لحاظ دیابت بارداری و اینکه مستعد دیابت هستند یا نه در این کمپ ها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی گفت: مشاوره های تغذیه ای نیز در خصوص مقابله و پیشگیری از دیابت به مراجعه کننده ها ارائه و پیگیری مراجعین توسط مراکز بهداشتی سطح شهر انجام می شود.

وی افزود: این کمپ ها به صورت 2 شیفت کار می کنند و در هر شیفت 30 نفر مشغول به کار هستند.

پیروزان افزود: به طور میانگین روزانه بیش از 400 نفر برای انجام تست های دیابت به هر کمپ مراجعه کرده اند.

انتهای پیام /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.