کرمان؛

ماهی جنوب کرمان دی ماه به بازار می آید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: تولید ماهی گرمابی وسردابی در جنوب کرمان سالانه 1هزار و350تن است.

ماهی جنوب کرمان دی ماه به بازار می آیدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدیعقوب موسوی گفت: جنوب کرمان به لحاظ شرایط آب و هوایی یکی از مناطق مستعد تولید ماهیان گرمابی و سردآبی در سطح کشور است.
 
وی افزود: طول دوره رشد ماهیان این منطقه نسبت به شمال کشور که قطب تولید ماهی کشور است، کمتر بوده به‌گونه‌ای که در این منطقه با توجه به شرایط آب و هوایی و دمای موثر طول دوره رشد از زمان رهاسازی بچه‌ماهی تا برداشت پنج تا شش ماه به طول می‌انجامد.

موسوی تصریح کرد: شهرستان جیرفت با تولید سالانه بیش از یک‌هزار و 350 تن ماهی 62 درصد از مجموع تولید منطقه جنوب استان کرمان را به خود اختصاص داده است.

رئیس جهاد جنوب کرمان افزود: وسعت مزرعه پرورش ماهی حوزه مرکز جهاد کشاورزی دریاچه 15 هکتار است که پیش‌بینی می‌شود در هکتار بین 75 تا 90 تن ماهی برداشت شود.

وی  خاطرنشان کرد: رهاسازی بچه ماهی این مزرعه از اوایل فروردین ماه صورت گرفته است و کار برداشت ماهی از اوایل دی ماه انجام می‌گیرد.

وی ارقام ماهیان پرورشی این مزرعه را فیتوفاگ، کپور، آمور و بیگ‌هد عنوان کرد و افزود: 60 درصد ماهیان این مررعه فیتو فاگ هستند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.