کرمان؛

صیدبیش از 58 تن ماهی سردآبی وگرمابی در سیرجان

در شهرستان سيرجان از 33 هزار متر مربع استخر، 58 تن ماهی سردآبی و گرمابی برداشت و 500هزار قطعه ماهی زينتی پرورش و تكثير می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،بنا به اعلام روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزی استان كرمان، محمودآبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: از 67 واحد استخر ذخیره آب و سه مزرعه با مساحت 33000 متر مربع و دو منبع آبی با مساحت حدود 6 هکتار بیش از 58 تن ماهی سردابی وگرمابی صيد شد.

وی گفت: در اين شهرستان 500 هزار قطعه ماهی زینتی نیز پرورش و تكثير می شود که با راه اندازی کارگاه بزرگ تکثیر ماهیان زینتی توسط یکی از فعالین این بخش انتظار میرود که شهرستان به قطب تکثیر ماهیان زینتی تبدیل شود.

محمود آبادی بيان داشت: از جمله اقدامات انجام شده در بخش شيلات شهرستان، راه اندازی یک مزرعه سردابی 20 تنی با مساحت 600 متر مربع با هزینه 300 میلیون تومان توسط بخش خصوصی و راه اندازی یک مزرعه طرح تیپ با مساحت 300 متر با هزینه 500 میلیون ریال وارائه نظريات کارشناسی مستمر به متقاضیان پرورش آبزیان و رها سازی 52000 قطعه بچه ماهی گرمابی (کپور) در استخرهای ذخیره آب کشاورزی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.