زاهدان

کاهش دمای 10 تا 15 درجه دمای هوا در استان

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از روز یک شنبه دمای هوا در نواحی شمالی و مرکزی سیستان و بلوچستان حدود 10 تا 15 درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،رضا آزادمنش اظهار کرد: با نفوذ جریانات سرد به استان، از روز شنبه 29 آبان‌ماه جاری وزش باد در شمال استان شروع شده و شنبه شب تا دوشنبه وزش بادشدید و سرد در منطقه سیستان منجر به توفان گردوخاک، کاهش شدید دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: سه شنبه از شدت طوفان کاسته می‌شود اما وزش باد شدید و سرد تا پایان هفته همچنان تداوم خواهد داشت.

وی بیان کرد: طی این مدت در زاهدان و دیگر نقاط نواحی مرکزی استان علاوه بر افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا، در برخی نقاط وزش باد متوسط تا نسبتا شدید رخ خواهد داد.

آزادمنش گفت: از روز یک شنبه دمای هوا درنواحی شمالی و مرکزی سیستان و بلوچستان حدود 10 تا 15 و درنواحی جنوبی 5 تا 8 درجه کاهش می‌یابد.

وی افزود: با حاکمیت توده هوای سرد تا پایان هفته آینده، درزاهدان و سایر نقاط سردسیر شمالی و مرکزی استان شرایط برای نخستین یخبندان شبانه پاییزی مهیا است.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از دوشنبه تا پایان هفته آینده در جنوب شرق و سواحل وزش باد شمالی تشدید شده و علاوه بر ایجاد گردوخاک، دریای عمان نیز مواج و متلاطم است.

وی گفت: اقدامات احتیاطی لازم برای حفظ ایمنی وجلوگیری از خسارات احتمالی در مناطق فوق ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.