سیستان وبلوچستان

وزش باد شدید و گردوخاک در سیستان و بلوچستان

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: روزهای شنبه تا دوشنبه در نواحی شرقی این استان وزش باد نسبتا شدید و گردوخاک رخ خواهد داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.، علی ملاشاهی ، اظهار کرد: دمای زاهدان در ساعت 10:30 امروز 25 درجه ثبت شد که نسبت به روز گذشته 3 درجه گرم‌تر است.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: این افزایش دما برای امروز موقتی است و با توجه به وزش بادهای جنوب غربی در دیگر نقاط مرکزی و جنوبی استان نیز امروز افزایش دما خواهیم داشت.

وی گفت: بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه و با شدت بیشتر جمعه در نواحی مرکزی استان از دلگان و بزمان تا خاش و میرجاوه و نصرت آباد و برخی نقاط زاهدان وزش باد و گردوخاک از سمت جنوب غرب رخ خواهد داد که در محدوده شوره‌گز تا فهرج گردوخاک حاصل سبب کاهش دید نیز می‌شود.

ملاشاهی ادامه داد: از فردا جمعه با نفوذ توده هوای سرد، در منطقه سیستان وزش باد شدید از سمت شمال غرب انتظار می‌رود که روز یک‌شنبه شدت باد به حدود 80 کیلومتر در ساعت رسیده و در نقاط مستعد توفان گردوخاک نیز احتمال دارد.

وی گفت: همچنین روزهای شنبه تا دوشنبه در نوار شرقی استان تا سراوان و همچنین مرز غربی محدوده شوره‌گز تا بزمان و حتی مناطقی از ایرانشهر و دلگان و فنوج و نیکشهر نیز وزش باد نسبتا شدید و گردوخاک رخ خواهد داد.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: کاهش محسوس دما در شمال استان از روز جمعه شروع شده که روز شنبه در دیگر نقاط استان نیز این کاهش دما محسوس است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.