کشف بلندترین درخت استوایی جهان با ارتفاعی حدود 100 متر+ عکس

بلندترین درخت استوایی جهان در جزیره بورنئو کشف شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ساینس آلرت؛ پژوهشگران موفق به کشف و شناسایی بلندترین درخت گرمسیری جهان در جزیره بورنئو واقع در جنوب شرقی آسیا شده اند. این درخت 94.1 متر ارتفاع دارد و بلندترین درخت شناخته شده در مناطق استوایی است.

کشف بلندترین درخت استوایی جهان با ارتفاعی حدود 100 متر+عکس

محققان دانشگاه استنفورد همزمان با پژوهشهای خود برای شناسایی بلندترین درخت استوایی جهان، موفق به کشف 49 درخت بلند در نقاط مختلف جهان شده اند که هریک بیش از 90 متر ارتفاع داشته اند. این تحقیق زمانی انجام شد که جمعی از پژوهشگران دانشگاه کمبریج از کشف یک درخت استوایی در حوزه مالیائو به ارتفاع 89.5 متر خبر دادند و آن را با عنوان بلندترین درخت استوایی جهان ثبت کردند.

گرگوری آسنر، مدیر پژوهشی دانشگاه استنفورد درباره نحوه شناسایی بلندترین درخت استوایی جهان می گوید: جزیره بورنئو سومین جزیره برزگ جهان است که به داشتن درختان مرتفع معروف است. تیم تحقیقاتی با بکارگیری اسکن لیزری موسوم به رصد هوایی که مبتنی بر سیستم LiDAR در دره "دانوم" جزیره به اندازه گیری سه بعدی درختان بلند پرداخت. در این تحقیق 50 درخت با ارتفاع بیش از 90 متر کشف شد که بلندترین آن 94.1 متر بود.

جزیره بورنئو زادگاه 130 گونه گیاهی جهان با بیش از 100 سال است. با این حال، بسیاری از این گونه های گیاهی در معرض نابودی و انقراض قرار دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار