درخواست از رئیس جمهور نیجریه برای آزادی همسر شیخ زکزاکی

یک نویسنده نیجریه ای با ارسال نامه ای به رئیس جمهور نیجریه، خواستار آزادی "زینت زکزاکی" شد.

یک نویسنده نیجریه ای خواستار آزادی همسر شیخ زکزاکی شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت نایجا، "پرگرینو بریما،" نویسنده نیجریه ای و مؤسس سازمان "هر نیجریه ای باید دست به کار شود" از محمدو بوهاری، رئیس جمهور نیجریه خواست "زینت زکزاکی،" همسر "ابراهیم زکزاکی،" رهبر بازداشت شده شیعیان نیجریه را آزاد کند.

بریما روز گذشته در پیامی خطاب به رئیس جمهور نیجریه نوشت: "زینت" حدود یک سال است که بدون هیچ اتهامی در بازداشت به سر می برد. زینت حتی بارها زمانی که سربازان به خانه او حمله کردند، هدف گلوله قرار گرفته است.

وی در ادامه نوشت: من نمی دانم زینت زکزاکی چه کرده است که به احساسات محمدو بوهاری آسیب وارد شده است. هرچه هست، من به رئیس جمهور نیجریه التماس می کنم زینت را آزاد کند. چند وقت دیگر یکسال می شود که زینت زکزاکی در بازداشت به سر برده است. خواهش می کنم نگذارید حبس او یکساله شود. زینت یک مادر نیجریه ای است که 6 فرزند خود را از دست داده است. چه مجازاتی می تواند طاقت فرساتر از این باشد؟ 

وی همچنین نوشت: زینت حتی نتوانسته است به قبر فرزندانش سر بزند. او حتی نتوانسته به آرامش برسد و دو دخترش را ببیند. او حتی نتوانست در مراسم ازدواج آخرین پسرش حضور داشته باشد. چه مجازاتی طاقت فرسا تر از این است؟

در ادامه این نامه آمده است: او از گلوله هایی که سربازان به بدنش زدند، جان سالم به در برد. او شاهد تیرخوردن همسرش و مرگ پسرانش بود. او در زندان دید که چطور همسرش بینایی اش را از دست داد و حتی فلج شد. چه مجازاتی طاقت فرسا تر از این است؟ محمدو بوهاری، رئیس جمهور عزیز خواهش می کنم محبت کنید و به درخواست خدا برای عدالت پاسخ دهید تا خدا هم شما را مورد رحمت خود قرار دهد. به قلبتان گوش دهید و این مادر را آزاد کنید.

از زمان دستگیری شیخ زکزاکی، اعضای جنبش اسلامی نیجریه با برگزاری چندین تظاهرات از دولت این کشور درخواست کردند وی را آزاد کند. گروه‌های شیعه نیز در چندین شهر نیجریه دست به تظاهرات زدند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار