نگرانی شیعیان نیجریه از حملات خشونت‌آمیز ارتش در روز اربعین

شیعیان نیجریه اعلام کردند نگران حملات احتمالی نیروهای ارتش در روز عزاداری اربعین هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از استارز استریپس؛ جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد ارتش این کشور احتمالا در حال تدارک حمله‌ای گسترده به شیعیان همزمان با برگزاری عزاداری روز اربعین است. کمیسیون حقوق بشر اسلامی مستقر در لندن نیز از رئیس جمهور نیجریه خواست در روز اربعین امنیت عزاداران را تامین کند.

ارتش نیجریه هنوز درباره احتمال حمله در روز اربعین و یا درخواست تامین امنیت عزاداران پاسخی ارائه نداده است. یک کمیته مستقل منصوب به دولت نیجریه اعلام کرد ارتش در ماه دسامبر حدود 300 میلمان شیعه را به ضرب گلوله کشت و انها را بطور مخفیانه دفن کرد.در این میان یک سرباز ارتش نیز کشته شد.

جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد آمار واقعی هزار کشته است و بسیاری از مسلمانان از جمله شیخ "ابراهیم زکزاکی،" رهبر شیعیان نیجریه، نیز کاملا غیرقانونی در زندان‌های ارتش به سر می‌برند. نیروهای ارتش 7 بار به شیخ زکزاکی شلیک کردند و وی در اثر جراحات شدید، بینایی یک چشم خود را از دست داد.

ارتش نیجریه مدعی شده است شیعیان این کشور قصد ترور فرمانده ارتش را داشته‌اند، ادعایی که از سوی کمیته حقوق بشر غیرقابل باور ارزیابی شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار